Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Plasttaket på mitt väggfasta 50.000:- växthus rasade ner nu i vinter när snön började smälta. Takdelarna är endast fastklämda 1 cm i aluminiumprofiler vilket är väldigt klent på en platta som är 70 x 310 cm. Det finns ingen rekommendation hos Willab Garden i katalog eller på nätet om att jag behöver snörasskydd på intill liggande hus. Jag blev väldigt besviken och kontaktade Willab Garden för att få hjälp med åtgärder. Jag fick ett väldigt arrogant och oseriöst svar från Anders Williamsson där han avsade sig sin del av ansvaret. Jag anser att produkten och supporten är mycket bristfällig. Jag råder samtliga blivande kunder som vill köpa växthus att välja en annan leverantör. Willab Garden har ingen kvalitet på produkterna och kan inte hantera reklamationer på ett professionellt sätt.:@
 
Ett garage/bostadshus är gjort för att klara stora laster med snö. Tyvärr håller jag med A.W, men man kan ju alltid försöka. Det där får du nog ta på drulleförsäkringen.
 
G
Seriöst - tänker du inte någon gång själv att du borde skottat bort tung snölast?? Det är ju trots allt ett växthus du har. Kan garantera att du inte kommer att få en spänn i ersättning från försäkringsbolaget heller. rundregeln är nämligen att du själv skall göra så mycket som möjligt för att undvika skador och det har du ju knappast gjort här. Att hänvisa till "det står inget om det i bruksanvisningen" gör ju närmast att du också skulle kunna stämma gräsklippartillverkaren om du klipper av dig foten för att "Det stod inget i bruksanvisningen att det inte gick att använda gräsklipparen som häcksax". Det är tack och lov inte USA vi lever i!
När ska folk lära sig att ta ett eget ansvar för sina handlingar?
 
muahahahaha
 
G
Jag håller helt med. Själv var jag inne i en av deras butiker och fick nästan tjata mig till att få beställa beställa ett uterum. När det sedan blev strul vid leveransen tog de heller inget ansvar överhuvudtaget. Nej, jag skulle rekommendera att använda sig av en annan leverantör...
 
G
Precis innan jul krakelerade vår ena glasdörr helt utan anledning, vi installerade dem i sept. Vi fick besked av Willarb garden att vi ska ta kort vilket vi gjorde skickade in detta. Idag få man besked att garantin inte gäller för sprickan enligt dom uppkom i mitten och då gäller inte garantin, för då är det antingen fel på underlaget vilket är ett trägolv byggt på 16 stora betongblock som väger 200kg styck för 1/½ år sedan så det rör sig inte.En yttre påverkan var också nåt tex hör och häpna en fågel kan har flugit in i det, håller det inte för det så vill jag inte har fler fönster från dom. Härdat glas betyder väl att det ska tåla en del, mycket snack om temperaturskillnader men vi har ingen värme på så det är lika kallt ute som inne. Vi har inte börjat använda vår altan än eftersom den inte var klar förrän i slutet på september , Man känner sig besviken missnöjd och lite rädd för vad som komma skall i framtiden tänk om vårt barnbarn springer in i dörren när den inte ens tål en fågel så tänk efter när ni handla för det ska vi göra
 
G
Konstigt att de inte tog upp att härdat glas kan "självgranullera".
I och med att härdat glas tillverkatsmed uppbyggda spänningar kan
det gå i sönder av sig självt.
Har hört att ca. 1 ruta av 100 000 rutor går i sönder av sig själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.