bilder igen...
 
  • hus7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hus3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hus1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hus2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Ett riktigt fint hus. Allrummet på öv med ryggåstak ser härligt ut. Kan du inte lägga ut en planlösning, så att man kan orientera sig lite.
Vilken kulör är huset målat i?
 
A
Jag vill också se planlösningen å också ha ett hus med ryggåstak! :)
 
Superfint!!!!
Vill oxå se planlösning!!!!

Vad har kalaset gått på om man får fråga??? Har ni gjort mkt själa?
 
Tack för berömmet!

Utefärgen är en Demidekk Optimal A-Bas Recept: OK 001.5 RE 000.5 SV 003.5
En blandning mellan Antikvit och lite äggskal om jag inte missminner mig...:surprised:

Försöker skanna in en liten måttsatt planlösning...får se om det blir läsbart:rolleyes:
Vi är också mycket förtjusta i vårt ryggåstak som var ett av kraven när vi började spåna för några år sedan!
Det bygger på två limträbalkar i kors(se bilder ovan) 13m x 8,5 m delvis synliga!
Skapar en skaplig rymd där uppe...
Hade tänkt hinna göra än mer själva men med en nyfödd bäbis och en trotsig 3 åring blir det inte altid som man hade tänkt sig...men många timmar har det blivit!

Vi hade budgeterat för ca: 2 mille och hamnade väl cirkus där men det berodde väl mest på att all granit i hall och kök kommer ifrån min svärfar som är stenhuggare samt att alla maskiner inhandlades till nettopriser, alla 39 fönster är aluklädda superenergi fast till trärena priser,markarbetet schaktning, sprängning till riktiga kompispriser, min kusin + kompis osv, standarden hade aldrig hamnat på den här nivån utan dessa "dealer".;)
Man måste tänja och pressa i alla lägen, sen är det väl så enkelt att man gärna väljer i överkant med skälet att detta gör vi förhoppningsvis bara en gång i livet!

Till detta finns även ett dubbelgarage på ca:80 kvm också med golvvärme,ryggås/limträbalk, detta skall kläs med bräder under sommaren om jag hinner...:(
 
  • den 7 juli 2007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
raspen86 och 1 till
  • Laddar…
A
Jaha.. Man får väl till att byta vänner! Va e kassörskor på Ica å hårfrissörer mot allt detta?? :) Somliga har det bra! ;) ( jag e snygg i håret iaf)
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Det jag menar med tänja och pressa gäller ju kanske framförallt när det gäller lösvirkes byggnation på enskilda entrepenader, men om du väljer prefab, typ sävsjö eller kungshus som kanske mest bygger i likadan genre så slipper du allt detta pusslande utan då bestäämer du ditt koncept och kör total entrepenad med allt redan upphandlat, liknade villa på sävsjö på 163 kvm. med en takkupa och utan väggliv tror jag skulle hamna på 2,5 mille bara soom jämförelse parameter...

plus inte att förglömma att du kan behålla alla dina kompisar och vandra genom livet med snygg friss!!
 
i mörker...
 
  • husforum 013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husforum 015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husforum 017.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husforum 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
kniklas skrev:
glömde veranda & vitvaror:eek:!


Grattis till ett mycket vackert hus!
Köksfläkten var jättesnygg. Får jag fråga vart ni köpt den och priset?
/Helena
 
Snygg plattsättning, både arbete och val av plattor!
 
Fläkten heter OPUS och levereras av Fjäråskupan (Fjäråskupan - Fläktkupor, spisfläktar och köksfläktar)
Sitter på jobbet och har ej tillgång till priset, men har för mig att den inte var helt gratis utan snarare alldeles för dyr 12-13 000:-, skulle haft en liknande modell ifrån elektrolux för ca.7000-8000:- men glaskupan blev för bred/djup!
 
Tack för berömmet!

Klinkersen och kaklet i badrummen kommer ifrån Kakelpalatzet i Mölndal/Gbg.
Det svarta granitgolvet i hallen/gästtoa heter Afrika och är 30x30 plattor i rena granitplattor ifrån Söders Stenhuggeri i Kinna de levererar grym service och kompetent personal.
Kökskivorna och kamingnistskyddet är i samma material och ifrån samma stenhuggeri!:)
 
bilder kök...
 
  • husforum 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husforum 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husforum 004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husforum 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Hur fint som helst. Åhhh vad jag blir avundsjuk!!! Stort grattis!!!!
 
Otroligt vackert hus! Tackar för titten.. nu har jag något att drömma vidare och inspireras av!
MVH Sandra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.