Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Från att det känns som inget hände alls händer plötsligt allt på en gång efter en seg förra vecka.
Utgångsläget i mitten av förra veckan, endast 1 vägg delvis kaklad:
Visa bilaga 1492

Lite otur med felpackad mosaik (står svart på utsidan och inne i var den brun..) och bortglömd mosaik vid uppsättningen som fördröjde lite. Men denna veckan har plötsligt all kakel och klinker kommit på plats och det mesta är faktiskt också fogat.
Visa bilaga 1491

Idag hade badkaret och en del andra VVS-delar kommit och kanske hinner de med att bygga in badkaret imorgon. Men iaf det känns som det går framåt med expressfart.
Visa bilaga 1490
De senaste dagarna kval har mest bestått i att komma fram till vad vi ska ha för skåp vid sidan av vasken, vi behöver ju en spegel eftersom ingen får plats över vasken. Jag har trots idogt letande inte hittat något bra så nu har jag iaf gått den något billigare vägen genom köpa ett spegelskåp på IKEA. Om man nu inte hittar det där perfekta får det väl bli något som kan bytas ut om man hittar något bättre.
Visa bilaga 1493

Vi har dock 2 veckors väntan till innan allt blir helt klart, duschen kommer inte förrän i slutet av vecka 21.
 
Hej!

Vad kul att se erat badrum växa fram. Vad har ni valt för kakel?

Jag skulle verkligen önska att vårat badrum kunde ske i "expressfart". Men bara våra hantverkare kommer så ska det väl gå undan... Just nu är vi i beslutprocessen (se mitt inlägg: http://smalltownstyle.blogg.se/2009/may/klinkers-med-stenkansla-till-badrummet.html). Det är så svårt att välja, det finns så mycket vackert.

Lycka till och det ska bli spännande att se erat slut resultat :)

Hälsningar
Sara Smalll Town
 
Kakeln är vit matt standardkakel 20x40 cm (Ceramica Ribesalbes på lådan). Klinker och mosaik kommer från Rondine Group och heter Metallika Iron (även om vi initialt fick brun mosaik i färg Bronze, snygg den också men inte att blanda med Iron).
Alltihop är köpt genom hantverkarna från Kerma kakel i Malmö.
/Rebecca
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.