Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Så här ser det ut i tvättstugan i vårt 2 år gamla RÖRVIKSHUS.
Första bilden är bakom där värmepannan stod fram till för ett par dagar sedan. Det svarta är ludet.
Den andra bilden visar hur trossbotten är fuktskadad. Inkommande RÖR var oisolerade och läckte och har gjort det i mer än två år.
TAR RÖRVIKSHUS ANSVAR FÖR DETTA!
ELLER SKA DE FORTSÄTTA ATT BEHANDLA OSS SOM LUFT OCH LÅTSAS ATT VI INTE EXISTERAR!
SKA DE FÅ GRATIS GLÄDJEREKLAM PÅ DETTA FORUM OCH VI SOM OCKSÅ ÄR DERAS KUNDER BARA NONCHALERAS!
SKA VI BETALA DERAS MISSTAG MEDAN ANDRA SKA ÅKA PÅ EN RÄKMACKA GENOM SINA HUSBYGGEN:
DET ÄR SKANDAL ATT DE FÅR FORTSÄTTA SIN VERKSAMHET NÄR DE LÄMNAT DENNA MISSÄR EFTER SIG!
Jag säger det igen: vad skulle hänt om vi inte var händiga familjen!
(de har mage att hålla fast pengar på banken för material vi aldrig fått.) Pengar som ska gå till att fixa till alla miljoner fel och brister.
Tack för mig!
 
Det där ser inge kul ut alls!
Ser ut som min brors renoveringsobjekt (om man tittar på bilderna) som han köpt, MEN då är det huset också 60-70år gamalt!!!

Har ni haft någon kontakt med entreprenaden som genomfört bygget? Ligger inte ansvaret på dom att åtgärda detta, och inte på Rörvik?
 
Ansvar! Kom inte och snacka ansvar med oss! Nu är det så att om du läst mina inlägg förut så hade du förstått att ingen tar ansvar!

Om du går in på rörvikshus och kollar deras bluffhemsida så står det klart och tydligt att de tar ansvar för kunden och kundens ekonomi......bla bla bla!
Men, tydligen gäller det inte alla kunder!

Hur fan kan de bara nonschalera oss...
Svara på det du som verkar ha en så god relation med dem!
Och akta dig så du inte spricker av självgodhet.
Jag har redan spruckit av ilska.
Och jag publicerar detta för att visa vår syn på rörvikshus:
Din vet vi redan.
 
Sorry om du ser mig som självgod, osv, det är inte meningen, just nu har vi inget STORT att klaga på liksom, varken på hantverkarna eller på Rörvikshus själva!
Det är olyckligt att ni INTE haft tur med hantverkarna och att Rörvikshus sedan nonschalerar er.

Ett hus är en stor investering. Vi vet!
Och man vill inte bo i något som måste göras om efter bara ett par år.
Man vill bara flytta in och BO, inte sätta igång värdens process med reparationer och diskussioner hit o dit, osv... Heter det nyckelfärdigt så ska det vara det!

Du skrev förut om att ni anlitat en jurist, hur har det gått med det?

Och JA, det är bra att både bra och dåliga sidor kommer fram på forumet om att bygga hus. Allt är inte en dans på rosor för alla - TYVÄRR!

Återigen, hoppas att det löser sig för er så snart som möjligt!
 
Vi har anlitat hantverkare/entreprenörer utifrån RÖRVIKSHUS rekommendationer.
De höll inne med viktig fakta om dem: som hade varit nytta för oss. ALLTSÅ VI LITADE HELT OCH HÅLLET PÅ Rörvikshus.
De skickade en anställd hit som gick igenom alla felen ett halvår efter att vi flyttade in (snart 2 år sedan.) Han beklagade att det blivit så här och givetvis skulle Rörvikshus hjälpa oss. De vill ju ha nöjda kunden, som han sa. Sedan dess har de inte hört av sig. De vägrar kommunicera med oss. Men fortsätter att hålla inne pengar på banken för material vi aldrig sett röken av.
Och du PILZ är den första att försvara dem.
Jag bryr mig inte om dig och ditt hus. MItt hus blir ju inte mer beboligt för att du svarar titt som tätt på mina inlägg.
Jag tänker skriva fakta om RÖRVIKSHUS tills att det är slutbesiktigat och besiktningsmannen har godkänt det. Jag kommer fortsätta att kämpa vidare för att få rätt:
RÖRVIKSHUS är ytterst ansvariga för vårt hus!
 
Som jag skrev tidigare - Det är bra att både bra och dåliga sidor kommer fram här, när man bygger hus. Så självklart ska du fortsätta skriva, har inte sagt något annat.

Ännu en gång - hoppas att det löser sig för er så snart som möjligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.