Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har stundtals höjt på ögonbrynen när jag läst om hur grannar inte kan hålla sams och den sandlådenivå det lätt och gärna blir.

Själv har jag ju haft bra grannar, som hjälpt varandra, pratat med varandra, umgåtts lite och haft det bra. Jag har inte förstått hur detta "papperstusskastande" kunde fortgå i civiliserade människors liv.

Men det var fram tills igår strax före fem. Och idag vid klockan tio på förmiddagen. Då ramlade ögonbrynen långt ned på hakan över hur elaka människor kan bli och hur falsk en människa kan vara. Jag lärde mig att allt som stått om grannfejder var ju peanuts jämfört med hur elak man verkligen kan vara om man vill.

Jag är en stukad man idag, totalt maktlös och utlämnad till andra människors bedömning, därför att någon vi litade på visade sig vara falskare än något annat jag har varit med om.

USCH!
 
Ja, tyvärr är det så att den mänskliga elakheten saknar gränser. Och aldrig inser man det bättre än när det drabbar en själv. Värst är det ju när man har trott någon om gott och det visat sig vara tvärt om. Ibland får man omvärdera hela sin världsbild.

Och lite nyfiken är man ju, vad har du råkat ut för?
 
Grannar kan vara elakare än ondaste ting.
Stå på sig och finns din historia i värsta grannen?
 
Det låter ju inte alls bra. Du har mitt fulla stöd vad det än är som har hänt ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.