använd BankID för att få skapa konto så försvinner nog det största bekymret med flera konton
 
@erik.sal själv tycker jag det är rätt skönt att kunna existera här utan att behöva lämna ut mina uppgifter till byggahus, medlemmar eller moderatorer.

För den som vill går det att skapa oreda oavsett om kontot är verifierat via bankid eller ej. Det beskrivna problemet upptäcker vi med hjälp av uppmärksamma medlemmar och moderatorer, inte med hjälp av övervakning.

Till sist tar jag hellre tio dubbelkonton här än att Bengt, 72 år utan bankid stängs ute från att kunna delta på Byggahus.
 
  • Gilla
Långfarare
  • Laddar…
PS. Jag gillar hur du likt de med dubbelkonton bara har registrerat dig för att skriva detta inlägg :D det luktar påverkaskampanj, även om det är åt det andra hållet :cool:
 
@pacman42: Att det kan vara svårt att hålla koll på flera konton, har vi ju sett här. I en tråd var det en mycket upprörd medlem som skrev negativt om ett företag. För sen att hålla med sig själv. Från samma konto…
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Q
Bra och nödvändigt initiativ, uppskattas (y)
 
nikasp
Såklart bör alla i respektive trådar informeras om vilka konton/användare som beter sig så illa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.