Vi hade en arrogant och aningslös människa i forumet förra veckan (som för övrigt fick två varningar) som bland annat frågade om alla är arbetslösa som sitter och skriver så mycket på Byggahus.se. Han kunde inte förstå hur man kan ta sig tid att sitta och ge goda råd på löpande band, som vissa av våra medlemmar gör.

Du kan läsa blogginlägget här: Vilka döljer sig bakom medlemsnamnen på Byggahus.se?
 
Excel
Själv brukar jag surfa in på byggahus under arbetstid, oftast vid toabesök (y)

Lång kö utanför :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
ricebridge och 14 till
  • Laddar…
Då jag såg statistiken på kön så funderade jag direkt "hur vet ni det?". Sen såg jag att mitt kön var "vet ej" så det kanske är något som tillkommit efter att jag registrerade mig. :)
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Nuförtiden kan google se det. Vi hämtar uppgifterna om könsfördelning från google analytics.
 
  • Gilla
Lazze och 1 till
  • Laddar…
Hur vet Google det om man är tre personer som delar på en internetanslutning och ingendera har facebook eller googlekonto!
Man blir ju mörkrädd om de likaförbannat vet allt om en.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 4 till
  • Laddar…
Jag är väl halvanonym, mitt användarnamn är mitt riktiga namn + mellannamnets och efternamnets initialer... Någon hade i verkliga livet kommenterat om det jag skrivit här så.
 
@heimlaga det har du rätt i, det kan dom inte veta. Men t.ex. google som finns på så många sidor med sitt analytics och annonsnätverk så kan likväl använda cookies och sånt och spåra vad ni surfar på och sen bygga upp en användarprofil baserat på ert surfance för att köra riktad reklam emot er. Det är nog svårt att komma undan sånt även om dom inte kan lägga kön eller namn på informationen, landet och regionen får dom via IP förstås och jag skulle inte vara förvånad om dom har algorithmer som baserat på surfandet gissar kön och ålder och intressen.

Lägg adblock (ublock origin har jag) i webbläsaren säger jag.
 
  • Gilla
Atom och 1 till
  • Laddar…
@heimlaga Google bygger tydligen profil även på dom utan konto.

Men är ju inte lika exakt, men testa sök på t. ex bildelar på mekonomen. Allra sidor som kör Googles annonssystem, kan de dyka upp det du sökte på.
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Å internet som "bara skulle vara en kort fluga". Nu vet de väl snart allt om en. ;)

På byggahus vill man ju ha koll. Då vi är många så dyker det ju alltid upp något intressant och det händer ju med jämna mellanrum att man själv "hamnar i knipa" och då finns ju forumet som en räddande ängel.:D
/B
 
N
  • Gilla
Jambalaya och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Ni som önskar mer anonymitet bör endast surfa med Tor browser.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Blir man anonym om man använder VPN?
 
T
165 000st användare?? Skulle vara intressant att veta hur många som är aktiva användare, åtminstone vilka som varit aktiva de senaste 3 månaderna. Själv har jag tidigare haft ett användarkonto jag ville avsluta, men det var stört omöjligt, noll respons vid mailkontakt. Men det är väl klart det ligger väl i ägarnas intresse att ha så många "användare" som det bara går för annonsintäkter. Man kan ju hoppas att de som köper annons ber om antalet aktiva användare och inte totala användare när de köper annonsutrymme.
 
  • Gilla
anton1987 och 1 till
  • Laddar…
Surfar du från webbläsaren kan du välja privat fönster, så sparas inga kakor och ingen vet vad du gör.
 
  • Gilla
Nicci
  • Laddar…
T
Tycker bara att de som skriver här ska ha antingen sin riktiga namn eller ett Namn som man kan googla efter från amins sida ut. Man får så många dumma kommentarer ibland ( rätt stavning eller grammatiken )eftersom folk tycker man är dum och vet inget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.