U
Tyvärr så har vi alldeles för tandlös lagastiftning i det här landet.
Idioten får lov att fortsätta att blåsa godtrogna människor utan repressalier.
Om han hade åkt på ett rejält kok stryk eller två, så kanske han hade bättrat sig.
Tur att ni finns som tar upp detta och offentliggör hans namn.
 
G
Polos = Magnus Rohlin
 
  • Gilla
Blackfear
  • Laddar…
S
Tjära och fjäder och allmän uthängning, inte bara på den här sidan.
 
  • Gilla
chopper43
  • Laddar…
S
Tjära och fjäder, och allmän uthängning, inte bara på den här sidan.
 
Polos är inte et troll, han är "lösvirkesbyggare" med 1848 inlägg.
Man kan undra varför en del entreprenörer ogillar Fuskbyggarna.
 
Man kanske skulle göra det olagligt att kräva förskottsbetalning?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
wildeside
Kanske det är hög tid att folk(Byggherren) lär sig att ta eget ansvar att kolla upp entreprenören, skriva kontrakt, inte betala i förskott anlita någon som hjälper till med kontraktet och kontrollerar att jobbet utförs rätt.
Man kan inte lagstifta bort allt.
Så länge ett AB kan läggas ned/sättas i konkurs utan att någon fortsatt är ansvarig för garantier och fusk kommer problemet att kvarstå.
 
  • Gilla
Mick13
  • Laddar…
G
Har folk alltså fortfarande inte lärt sig att aldrig aldrig aldrig betala i förskott. Om firman kräver det, byt firma. Att ha möjlighet att hålla inne betalningen är ju i många fall det enda sättet att sätta press på firman vid dåligt utfört arbete.
 
Citat:
"Mido11 · igår 19:37
Hur mycket får byggahus.se för att 'skriva' om detta och andra avsnitt om fuskbyggarna?"

Absolut ingenting. Jag skriver som en service till de av Byggahus.ses läsare som funderar på att anlita någon av de här skojarna. Tänk om någon missade programmet?
 
  • Gilla
Mick13 och 12 till
  • Laddar…
De måste ju få en möjlighet att åtgärda felen. Om man inte ger entreprenören möjlighet att fixa felet kan man inte kräva tillbaka pengarna.
Har man inte köpt tjänsten att planera om tomten så är det ju inte så konstigt att det inte fixas. Han verkar ju inte särskilt kompetent, men som vanligt tycks felen överdrivas ganska duktigt.
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Såg du inte programmet? Han hade grävt 50 cm för lite, lagt dräneringsröret i lera 50 cm ovanför grundsulan. När kunden påpekade felet drog han och vägrade svara på telefonen. Tidigare anställd vittnade om att han gjort likadant på 13 hus. Det finns inget överdrivet med det.
 
  • Gilla
Mick13 och 1 till
  • Laddar…
G
Lite överraskad att få höra detta om Mossbo Gräv. De grävde och la dränering för pool hos oss förra sommaren och gjorde då ett ypperligt jobb med tanke på hur trångt utrymme han hade för att gräva och få ut jorden. Visst, dränering för hus är en helt annan femma. Han körde skytteltrafik för att få bort all jord (kanske en 35kubik) och tog uti med komplikationer såsom berg som påträffades. Tråkigt att få höra detta om honom.
 
Nej, jag har inte sett det. Men att planeringen av tomten inte är som den ska var ju inte ett nytt fel. De letar verkligen fel. Menar du att granskningen är helt objektiv enbart för att han defakto har gjort stora fel. Jag håller med om att de hittat hantverkare som gör dåliga jobb, men granskningen bör ändå vara balanserad.
 
Du behöver se programmet :)

De pratade inte om planeringen av tomten vad jag kan minnas. Det de inte nämnde som jag tycker borde varit med var att han hade grävt upp flera sidor i taget och inte skyddat gräsmattan. När vi dränerade gjorde våra hantverkare ett mycket snyggare jobb. De tog en sida i taget, la ut en duk och la jorden på så att gräsmattan inte skadades. Fyllde igen den sidan innan de fortsatte med nästa.

Detta plus att han helt kallt bara tar sina maskiner och sticker när kunden påpekar hans fel. "Det är bara business", som han säger.
 
  • Gilla
Mick13 och 1 till
  • Laddar…
1) jag har inte sett programmet.
2) Polos, kan du ge några exempel på lögner ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.