G
Finns på TV4 play och även på Cmore!
 
Min erfarenhet av företaget är långt ifrån positiv, varför jag tycker det är bra att detta program visar vad de gör och hur de behandlar deras kunder. Min förhoppning är att ingen mer ska behöva ha med NBJ att göra men misstänker att detta företag kommer göra livet surt för många fler innan det tar stopp. Det verkar som de är livrädda för dålig press så de tystar snabbt ärenden som drar för stor medial uppmärksamhet. Det är troligtvis därför de betalar tillbaka pengarna så att en framtida kund kanske tror att detta var ett ärligt misstag och ett enskilt fall. Vad jag har sett så verkar de ibland göra jobb ordentligt eller med begränsad mängd fusk och strul. Något säger mig dock att den största anledningen till det är så att någon har något positivt att säga om dem på ställen som denna. Vill man dock chansa på att bli en utav de mycket få nöjda kunderna till NBJ när badrummet ska renoveras?
 
G
Resultatet på slutet var slående. vilken skillnad.
Dock så vet man inte hur många timmar det skulle tagit och vilken pris de skulle betalat om de valt samma hantverkare som gjorde de "felfria" badrummen. (gissar att slutnotan skulle vara högre och därmed skulle de valt annan)
Har full förståelse att nbj i kontrakten vill minimera ersättninganspråken, men känner att sådant borde ordnas med försäkringar (fast de kanske inte gäller om det uppenbarligen inte gjort enligt gällande regler). Förstår också att VD är hård mot de som inte betalar, men det är inget jag gillar eller försvarar.
Uppenbarligen så är de plattsättare och inte snickare/rörmockare men man tycker att sätta våtrumsgodkända tätskikt borde inte vara svårt att lära sig om man gör 450 badrum om året (troligtvis noviser som är under tidspress). Tycker inte att deras offert på 130'' var särskilt låg för två badrum, men instruktioner (som är till för hemmasnickrare) finns på bl.a. byggmax hemsida så att införskaffa kunskap och inte slarva borde vara enkelt.
Återigen så tror jag att boven i dramat är de höga byggkostnaderna som gör att det finns en marknad för skojare som genom att fiffla kan gå ned till rimliga prisnivåer, och sedan sätter kunden i skiten.
 
@Appendix - vilket arga snickaren-avsnitt var det? Nyfiken.
 
G
Vi anlitad denna firma 2011. Mycket gick fel. Estetiskt mycket dåligt med mängder av sneda plattor, fogsprång etc. Fick inte tag på chefen varesig via mail, telefon eller rekommenderat brev. Flera anmärkningar på besiktningen. Till slut fixade dom felen hjälpligt, men det tog 10 månader att få det "klart". Chefen mycket otrevlig. Han var trevlig till dess att kontraket var skrivet. Hantverkarna gjorde säkert sitt bästa med tidspressen måste ju vara jobbig för dem. Inte så konstigt att det blir fel kanske. Skulle aldrig rekommendera dessa och inte heller våga anlita dem igen.
 
@davidgp avsnitt 6 Säsong 5 om jag inte ser fel.


Tacksamt nog så är det någon som lagt upp det. Denna kvinna är ett äkta psykfall.
 
Nu går avsnittet att se på tv4play iaf.
 
F
@peer99

Jag tror inte på dig av den enkla anledningen att du går in som gäst och skriver ett inlägg där superlativen haglar trots att motsatsen får anses bevisad. Du har ett eget intresse i att skriva som du gör, antingen jobbar du där eller så har du något annat ekonomiskt intresse i firman.

Hade du varit medlem på byggahus.se sedan tidigare med x antal andra inlägg så hade jag trott dig, men att bara traska in här för att skriva ett inlägg om hur oerhört nöjd du är och hur fantastiskt allt varit...det är inte trovärdigt.

"vi har varit otroligt nöjd och väldigt överraskad hur otrolig seriös NBJ har varit mot oss, snyggt och städat efter varje dag samt att dom har hållit allt dom lovat oss."
 
  • Gilla
Kirderf85 och 5 till
  • Laddar…
Johnne byggde vårt hus för många år sedan, och jag kan säga att det var samma visa då. Så det är hos honom problemet sitter, inte att han använder slarviga hantverkare.
Att han sen använder slarviga hantverkare är en sak, men han är bara ute efter att tjäna pengar snabbt. Han var som en gås och allt verkar bara rinna av.
Nu hade vi ändå "tur" som kunde vara med under hela bygget och påpeka brister till de snickare som var på plats, så i slutändan har allt gått bra.
Värre var det för grannen som köpte nyckelfärdigt...

Nä fy tusan för denna typ av hantverkare :(
Jag tycker Fuskbyggarna var för snälla mot honom, de borde kollat historiskt vad han ställt till med också.
 
G
Tröttnat på programmet. Timell skall alltid framstå som den barmhärtige samariten och det skall kramas och gulligullas. Bottennappet var egentligen avsnittet där de babblade om att luftvärmepumpen drog in dålig luft från grunden. Det sade allt!
Nej detta var sista avsnittet av Fuskbyggarna för min del.
 
En teknisk fråga, ska det vara tätskikt under klacken och isånafall varför? Trodde hela idén var att bygga klacken innan tätskikt och sen sätta tätskikt över den tillsammans med vägg och golv.
 
R
Jag bodde granne med ägaren i Gävle. En riktigt dryg och otrevlig typ så jag tänkte inte ens tanken att anlita dem -och tur var väl det
 
Jag valde bort NBJ Uppsala då de inte verkade seriösa 2013. I dag sa en försäljare på Bauhaus att NBJ i Uppsala var seriösa. Men att de inte anlitade dem om man skulle beställa Badrum hos Bauhaus som hade kontrakt med 3 st firmor.
Det är svårt att få tillbaka ett förtroende och jag kommer inte att anlita dem.

Grannen hade anlitat dem 2012 och var nöjda. Spottligt som monterades rakt över garderober kom de och åtgärdade. Det är allmänt känt att de som går fort (10 dagar) kan gå fel.
 
G
Nbj tillhör nu wedobadrum. Passa er för dom. Tror inte arbetssättet förändrats utan bara namnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.