G
Jag använde Svenska Takgruppen för ett år sedan. Allt byggmaterial kom från en välkänd bygghandel (jag tog själv fakturan på materialet...antagligen pga dålig likviditet). Alla arbetare var utlänningar men var väl insatta i vad som behövde göras och hur! De jobbade med hög säkerhet, hade selar och ställning med räcken etc. Jag ska tillägga att jag är extremt petig och hade järnkoll på hur arbetet fortlöpte. Lägst pris, snabbt utfört och hög kvalitet. För mig fungerade det bra och den kontakktperson vi hade (David) gjorde ett mkt bra intryck. Har inte sett programmet än men det ska jag göra. Är inte direkt orolig för mitt tak heller. Vill bara berätta det här, allt är inte fusk! Har även andra bekanta som varit/är nöjda med det arbete som ST gjort. Jag tror att de använder sig av flera olika arbetslag och där kan kvaliteten skifta. Vi hade kanske tur...
 
@Gästanvändare Som framgick i programmet har STG för vana att inte betala ut lön till hantverkarna så omsättningen av personal är stor. De hantverkare du hade turen att få gjorde förmodligen inte mer än ett eller två jobb för STG.
Rickard reaktion när han får se Anders och kameramannen visar att är han väl medveten om att det är byggfusk han sysslar med.
 
E
Tack Byggahus.se för att ni går ut stort med svartlistningen av skitföretaget Svenska Takgruppen!
Ledande personer i skitföretaget som duperar, ljuger och bedrar borde dömas till höga skadestånd
och ofta passar utvisning på dom! Jag bor i parradhus och min "tristgranne" föll för Takgruppen och
då trodde jag att jag var tvungen att byta också för utseendets skull. Men det hade jag inte behövt
göra. Nu sitter jag med ett läckande jävla Svenska Takgruppen tak. Det kommer att kosta mig
10000:- att bygga om skitjobbet från dom! Enda trösten är att det kunde varit värre. Skit, Skit och Skit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.