Tyckte det var otroligt fegt av produktionen att inte våga visa den andra personen med namn och ansikte.

Det går tydligen hur bra som helst att visa upp småfifflarna men när man verkligen får en riktigt hal en på kroken då mörkar man.
 
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
Det har väl med rent och skärt underlag att göra. De så kallade småfifflarna har bevisligen varit där och kan inte förneka det. Den här killen "kanske" har varit hjärnan bakom, och kanske heter så här. Lite tunt för att basuneras ut till ett par miljoner svenskar, oavsett hur skyldig han antagligen är ..
 
  • Gilla
Tankyboy
  • Laddar…
Det är ju oftast de stora hajarna som har kunskapen att dölja sina spår. Han ville inte ställa upp i bild, redaktionen kan inte ställa honom som hjärnan bakom, då kan det bli förtal att gå emot hans krav och anklaga. Feghet, ja, juridiskt rätt, ja.
Annars ett bra program, en person med ett riktigt problem och ett företag med riktigt fuffens för sig.

//MrS
 
Sorgligt med alla dessa skojare och att det inte finns effektiva metoder att hindra dom med näringsförbud. Jag tycker tyvärr också att arga snickaren är mer arg än proffsig i dessa sammanhang och det märks att han inte är journalist. Killen i röd jacka skulle lika gärna kunna vara en tidigare anställd som utnyttjats av bolagsägarna. Han ställde ju upp på intervjun och var saklig. Arga snickaren kunde inte argumentera på ett bra sätt där tyvärr och han lyckades inte få fram någon information om hur de jobbar.
 
  • Gilla
Tankyboy
  • Laddar…
G
Killen som är suddad i avsnittet heter david och är "the boss". Jobbar med folk som har jobbat där.
 
G
Nästan satt kaffet i halsen. Är det verkligen så att alla tak de ha byt/renoverat är undermåliga? Tycker David var trevlig, kunde sin sak och vår tak verka 'hålla" så länge. Däremot skall nu ta hit en ny firma för att kontrollera. Jag är från irland och bli yr av allt detta uusch
 
  • Gilla
Tankyboy
  • Laddar…
Det verkar ju framgå i programmet att den "hemliga hjärnan" bakom bolaget håller en låg profil, så det är troligen inte den person som syns på alla bolag. Och tydligen lyckades inte redaktionen få frma tillräckliga bevis för personens inblandning, för att våga gå ut med namnet.

För en konsument är namnet dessutom troligen inte så intressant, när det här skojarföretaget dyker upp igen, så blir det troligen med ett helt annat namn, "takgruppen" är nu ett förbrukat namn.

Utan det gäller att man kollar, kollar och kollar det bolag man vill anlita.

Kolla att det tydligt framgår vilket bolag det faktiskt är som kommer att göra jobbet. Kolla på Ratsit, alla bolag osv. att bolaget verkligen finns med det namn det påstår sig ha det är olagligt för ett aktiebolag att använda något annat namn än det/de som är registrerade firmanamn.

Kolla de registrerade medlemmarna i bolagsstyrelsen, hur länge har bolaget funnits, vilka andra bolag sitter de i styrelsen för, tidigare konkurser?

Den totala takgruppskoncernen verkar ju vara relativt stor, ser ut att finnas 6 -7 bolag i koncernen. Och man får väl anta att samtliga kontrolleras av den hemliga chefen. Ett upplägg som för mig indikerar betýdligt värre brott än att man inte kan lägga tak.

Troligen finns det fläckvis duktiga hantverkare inom bolagen också. En såpass stor koncern skulle synts mer i nyhetsflödet, och här på byggahus om precis allt de gör är dåligt. Antagligen lyckas de ibland få till ett tätt tak.
 
Jag tänkte på en sak i programmet. När de sökte efter bolaget på en av adresserna, så fanns där en skylt med fler firmanamn som såg ut att ha funnits i samma lokal, bla. skymtade något om "fönstermäklarna" i bild. Det skulle vara intressant att undersöka om de övriga namnen kan ligga under samma hemliga chef?
 
K
Fantastiskt bra blogginlägg det här! Detta programmet var jag tvungen att se eftersom taket är det som man ändå nojar mest kring som "amatör". Nöjd kan jag konstatera att jag inte gjort några av de missar som takgruppen gjort...
 
G
Jag kan tyvärr meddela att "hjärnan" sedan en tid tillbaka använder sig av släktingar mm med helt andra namn som bulvaner och målvakter för sina bolag..
Det tog lite tid att greppa att det fanns en relation mellan "hjärnan" och de som sitter i de nya bolagsstyrelserna så tyvärr är skadan redan skedd.
Dock är detta i en helt annan bransch.
 
David finns inte med någonstans i allabolag, har hållit sig skickligt utanför.
De som vill ha hans fulla namn få PM:a jag känner inte till hans inblandning i affärerna mer än att han har haft bilar med den strajpningen, samt att jag kände igen honom så jag vill inte skriva ut här.
 
Marlen menar alltså att en hemsida utan organisationsnummer är oproffsig?
Då frågar jag Marlen vad hon har för personnummer? Du kan väl skriva ut ditt personnummer här?
Ja, för det är ju faktiskt så att alla som driver enskild firma har sitt personnummer som organisationsnummer och det vill du Marlen att dom ska skriva ut på Internet?
I en tid när personnummer närmast har blivit en handelsvara för mindre nogräknade personer så tycker jag att det framstår som rätt egendomligt att kräva att personnummer ska skrivas ut på hemsidor.
Marlen, din skrivelse om organisationsnummer innebär också att du avråder alla kunder från att anlita hantverkare som driver enskild firma, och det är många det!
 
  • Gilla
Torgil
  • Laddar…
Robban: klart som korvspad att alla AB ska ha orgnummer tillgängligt på hemsidan tex i sidfoten...

Men enskilda firmor är ngt annat helt klart.
 
  • Gilla
Torgil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.