– Varför ska han komma och förstöra våra liv? Vad har vi gjort honom?
Det säger huvudpersonerna i gårdagens avsnitt av Fuskbyggarna, Jonas och Anette i Kode utanför Göteborg. Entreprenören Stefan Radulovic hade gjort åren 2013-2017 till ett helvete för dem.

Jonas och Anette träffar Timell och Öfvergård.

Du kan läsa blogginlägget här: Göteborgare - se upp för fuskbyggaren Stefan Radulovic
 
G
Skulle vara intressant om Fuskbyggarna kunde granska en av de större firmorna i Jönköping, Gärah*vs Bygg AB. De är inte bättre än dessa klåpare. Oseriösa så det skriker om det. Åtgärdar inte besiktningspunkter trots 2 år av påstötning, vägrar svara, hot från VD:n mm mm Listan kan göras lång. Underentreprenörer undviker att kopplas ihop med firman pga utebliven betalning osv.
 
I dett avsnitt så påpekar de ju faktiskt "Bygga en till våning på 130 kvadrat kostar 2,5 miljon. Allt under 20.000 per kvm är lurendrejeri".

Vilket är lite huvudet på spiken. När man tar billigaste hantverkaren som kan sätta igång omgående så är det sällan den hantverkare som gör bästa jobbet.

Han kanske var en sån där klassisk person som tyckte att alla byggare är idioter som tar överpriser och skulle starta en byggfirma och ge bra priser... Tills han insåg att kvalitet kostar. (Och att bygga är svårt)
 
  • Gilla
J-stedt och 2 till
  • Laddar…
Stefans bolag.


969778-4982 - MASS GROUP Kommanditbolag
620516-0432 - LOLIGO
 
Ska även påpeka at mina synpunkter om priser handlar om att man ska lära sig av familjernas misstag.

Även om de gjort en dålig upphandling så ska de inte råka ut för så här uruselt arbete och fusk.
 
  • Gilla
J-stedt och 1 till
  • Laddar…
Man undrar om de har tagit referenser på honom, om han verkligen kunde ha några nöjda kunder alls.
 
Även granskning av alla seniorfirmor som dyker upp som svampar i jorden. Nu är gruppen pensionärer offret .Skrattade när jag såg programmet i går kväll.Vad jag förstår är dom som driver dessa bolag inte ens yrkeskunnig utan dom skall förlita sig på att dom får tag i kunnigt yrkesfolk.Jag trodde att dom som driver dessa företag var pensionerade kunniga i chefsrollen och yrket man representerar .Har jag fel uppfattning som trodde det var kunnigt yrkesfolk som driver företagen.Undrar hur många pensionärer som blir lurade både på utfört jobb och pengar.Verkar som om dom inte vill ge offerter eller fasta priser.
Någon som vet hur det ligger till.
 
De riktiga skojarna förstår man direkt att undvika, om man har lite omdöme.
Värre är det med de slipade som verkar jättetrevliga, inger förtroende och har talets gåva.
Det blir sen mycket svårt att få någon kompensation. Är de slipade så hjälper inte en stämning.
Kronofogden kan man få hjälpa att ta reda på var tillgångarna finns, om de finns. Processen tar åratal och tiden är inte på den klagande sida. Polis och domstolar verkar ha annat att göra.
Så är läget i landet.
Tänk efter innan.
 
  • Gilla
AnnaHel
  • Laddar…
G
De bygger det hela under tak. Det är rätt seriöst ändå
 
Anders brukar kunna hålla sig lugn och sansad vid konfrontationerna med klåparna, men den här gången lyste ilskan igenom. Jag förstår honom fullkomligt.
Något värre fuskbygge med rena farligheter har väl sällan skådats. Dessutom dessa fuskdebiteringar.
Stefan Radulovic är ett riktigt jävla svin!
Det ska mycket till för att jag ska använda okvädningsord, men här är det befogat.
 
G
Skanska är stora jävla fuskbyggare med titta bara på Nya Karolinska Sjukhuset
 
  • Gilla
swealp och 1 till
  • Laddar…
G
Det finns ett litet fel i artikeln ovan, Chalmers-professorn heter Kliger, inte Klinger.
 
Jag vill inte se en ***** fifflares ansikte här nere på byggahus.se när jag är på hemsidan. Kan ni inte byta ut fifflare mot något annat. Ett vackert hus t.ex.

=)
 
J
Hej,
Vi fick Stefan rekomenderad av ett annat företag som var seriösa och gjorde ett bra jobb hos mina föräldrar. De gick i god för honom eftersom de jobba ihop med honom under många år. Av 9 offerter låg Stefan i mitten när det gäller priset. Dessutom ringde jag två av hans referenser. Allt var bra. Kollade även med Kronofogden. Där fanns inga anmärkningar. Jag la mycket tid på avtalet eftersom jag inte ville lämna utrymme för tolkningar. Trots detta gick det som det gick...
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
G
Såg programmet, väl sammanfattat. Ulv i fårakläder var en slående beskrivning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.