Blandar man inte äpplen och päron när man i programmet menar att ett fritidshus ska ha samma standard som en Villa? Ett bygglov på fritidshus handlar mer hur det kommer se ut på ytan medans kraven på en villa så är det yta+ funktion+ Hållfasthetsberäkningar etc, etc.
Jag ser ett typiskt fritidshus i programmet som snickrats ihop av någon utan kärlek.

En mindre seriös Mäklare för att inte säga alla utnyttjar denna okunskap hos väldigt många genom att sälja kojan som slott. Man marknadsför fritidshuset som villa och får därmed en falsk kvalitetsstämpel som inte många tänker på.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
G
XXXXXXXX, sicket arsle, riktigt genomrutten skojare med skumraskaffärer.
 
G
XXXXXXXX, som är gift med Victoria Silvstedt lillasyster. Han sålde nyligen sitt hus på Resarö i Vaxholm, Västerskogsvägen som var bygga av en annan person som varit med i fuskbyggarna tidigare, Daniel Hagbo. Lär vara fullt av fel i det men det har säkert Pontus dolt.
 
G
Starten för Magnusson Mäkleri kunde onekligen ha skett under gynnsammare förhållanden. Hösten 2008 befann sig Sverige, likt övriga världen, mitt i en finanskris och trots rådande marknadssituation var det fyra mäklare som vågade ta steget. Marcus Torell, Magnus Magnusson, Mikael Magnusson och Pontus Warholm hade alla lång erfarenhet av fastighetsmäkleri och delade samma mål – att skapa en byrå med nöjda och återkommande kunder.
 
Nu har jag redigerat bort namnet på mäklaren så att ingen ska bli åtalad för förtal eller smutskastning här.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Du får ta en ny runda med att radera hans namn för det står ju i inlägget ovan :)
 
Martin_B
Undrar hur länge till den mäklaren kan arbeta som mäklare? :D
 
E
Råkade ut för samma sak redan 2006 i regi av av bröderna J & M Magnusson. Då i far deras mäklarlåda som hade ungefär samma namn. Byggfusk, olösta pantbrev, fakeade fullmakter vid kontraktskrivning, kriminell säljare, ofärdigt vid tillträde. Magnusson-style! Vi förlikades och fick betalt för att inte driva process vidare. Men det var ett krig med dyra advokatnotor!

Ena brodern driver numera ett byggbolag kallat Panghus! Den andra brodern är ju kompanjon med PW. Så kulturen att blåsa kunder är djupt förankrad. PW får nog knappast sparken som delägare. De är tillbaks med samma smutsiga affärer om något år.

Så att hissa varningsflagg för Magnusson's är alltid på sin plats. Men det gjordes redan för 10 år sedan! Men det faller snabbt i glömska tyvärr.
https://www.svd.se/maklaren-christer-magnusson-varnad
 
G
Köpte hus via Magnussons mäkleri för många år sedan. De är ju en rätt stor och känd firma men......Men deras kontraktsvillkor följer inte branschens standard och rekommendation till köparens nackdel. T.ex. har man inte rätt att häva köpet oavsett hur allvarliga brister som kommer fram i en husbesiktning. Det är väl för att de alltid skall få ut sin provision utan mer jobb. Det enda som då finns är att köparen då skall åtgärda problemen vilket kanske inte alltid går.
Jag var tvungen att korrigera flera saker i avtalet innan jag skrev på för att få det enligt branschpraxis
 
  • Gilla
Spikarebob
  • Laddar…
Hej
Tänkte fråga om någon förstår hur huset slutligen fick slutbesked då det bara fanns bygglov för 55kvm?
Där jag bor får vi inte tulla på bygglovsreglerna alls. Jag har svårt att tro att en vanlig dödlig kommer undan med cirka 25% extra boyta.
Kan kommunen varit lite extra till mötes gående då tv var där?
Eller finns det några kryphål man tyvärr inte känner till, fast som man borde?
Grattis till familjen i alla fall.
Mvh
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.