Han fanns där senast ca kl 12 idag när jag nästan var klar med att skriva detta. Så de tog bort honom någon gång efter det. Men jag sparade en skärmdump.
 
  • Gilla
Robban_C
  • Laddar…
G
Haha... Bara av att läsa ingressen så kunde jag gissa att det var han. Skulle köpa ett hus han förmedlade åt en annan fuskbyggare. Vi synade dock igenom denna slemboll till mäklare och hans fuskbyggare. Detta är inte första skumraskaffärerna den där mäklaren gör.
 
Mats-S
https://www.hittamaklare.se/pontus.warholm

"Erfaren och motiverad mäklare som arbetat sedan 2004 och idag är 32 år gammal. Har arbetat med alla typer av objekt över hela Stor-Stockholm och sammarbetar gott med alla typer av människor. Varje affär är en ny utmaning där det gäller att försöka få både säljare och köpare nöjda."

Kommentar överflödig ...
 
G
Hmm riktigt vidrigt, den mäklaren sålde den villan som mina föräldrar bor i nu. Undrar om han var med och trissade upp priset eftersom den gick upp så mycket...
 
A
  • Gilla
CalleSpeed
  • Laddar…
En sån råtta till mäklare borde bli av med sin legitimation. Det lär inte var första gången som han gör ruttna affärer som detta! Magnusson Fastighetsmäkleri kan inte göra annat sparka han och FMI borde granska denna och hans tidigare affärer.
 
  • Gilla
Orientexpressen och 2 till
  • Laddar…
"Samarbetar gott med alla typer av människor". Ja, det är ju uppenbart att han gör och det är väl ingen entydigt god egenskap...
 
Tråkigt att Fuskbyggarna bara vågar gå på små skuttar som ej har något försvar, men mäklarfirman vågar dom inte gå på.
Sen är det tyvärr ännu mer sakfel än vanligt denna säsong.
 
G
Det blir så här när mäklaren skall tillvarata både säljarens och köparens intresse. Så blir det självklart inte! Mäklaren har enbart säljarens intresse eftersom det är den betalande kunden. Jag skulle vilja att det fanns en mäklare för köparna. Dvs en konkurrent som vid avtalskrivningen ser efter köparens intresse. (Spec i storstadsbudgivningar)
Hoppas verkligen att det fick lagfarten trots att 1/3 ville avbryta. Fast man undrar ju om de verkligen tittade på huset innan de köpte det, de kan omöjligt ha missat värmepumpen och trappan.dock så var det ju uppenbart att detta var tänkt som ett bedrägeri där tomten skulle fås tillbaka med skumraskaffärer. Har svårt att tro att företaget varit ovetande. Jag menar slutbesked skall ju en assistans ha koll på.
 
Finns säkerligen hur mycket material som helst för att göra en serie program som heter "Fuskmäklarna" också.
(Tacka Slajm-Pontus för namnet till serien)
 
Martin_B
Nä, som någon också har skrivit här. Hur kommer mögelluft in i huset via luft/luft VP? :D haha

Det är ju inte luft som går i de där ledningarna mellan kompressor och fläkt :D

Varken Martin eller Anders verkar kunna det där? Seriöst eller? :)
 
V
Jasså, ni menar XXXXXXXX! :)
Ja uppenbarligen är det någon som är körd nu mera i och med detta, bra jobbat! :)
Han får nog byta namn nu. hehehehe!
 
V
Han är inte borta på deras hemsida, nu när jag sökte, och jag är ändå i Usa och 28 komentarer senare....
Utöver det så har jag ridit ut Harvey orkanen här i Houson, Irma, Jose och Katia är i antågande. Katia håller dock till nere i Cuidad del Carmen området i Mexico. Dock kan Irma och Jose kanske bli ett problem då jag skall till New Iberia utanför New Orleans senare i veckan innan jag åker hem till svedala igen. :) Mad Dog fältet i GOM väntar när jag kommer tillbaka nästa gång i höst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.