I juni funderade medlemmen KnockOnWood i tråden Lastpallsfolket på det här med att så många, inklusive han själv, har svårt att få tummarna ur och bygga en trappa till sitt enplanshus. I åratal blir den där lastpallen stående där framför entrédörren, istället för man bygger en ordentlig trappa.

Du kan läsa blogginlägget här: Ut ur lastpallsträsket på 5 arbetsdagar
 
Snyggt, kan tänka mig något liknande. "Henrik" kanske kunde skriva lite hur han gick tillväga ..
 
Hur ligger den övre stenen på plats ?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
jag undrar samma som Polos. Hur ligger övre stenlagret på plats? Är det bara lösa stenar käns det som de inte ligger på plats om ett par månader.

Orsaken att trappa inte ingår är nog att smaken är som baken. Om man har en plan om hur man vill att det ska se ut vill man ju inte betala för den lösning man själv inte vill ha :)
 
Snyggt! (Med undantag för den gräsliga slangen, väl synlig till höger om entrén.)
 
Nu har jag kompletterat beskrivningen lite. Han hade handlat stenarna på Flisby (de är avsedda att bygga mur) och personalen där hade sagt att stenarnas tyngd gör att han inte skulle behöva hårdfoga eller på annat sätt förankra stenarna.
 
Är det verkligen två lager? Eftersom Marlen skriver att det är sten för mur så kan de lika gärna vara begravda stora stenar i mitten?
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
G
Hur packade han hårt? Med hyrd maskin eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.