Precis. Här ser ni jollade hörn. Men den kommer en liten filmsnutt så småningom där det beskrivs och visas upp tydligare. Det är svårt att se de jollade hörnen från det här hållet. Det är lättare från det andra hållet.

jolladehorn.jpg
 
kulle
Blev väldigt fint :)
 
Grattis till fint resultat! Är lite nyfiken hur ni behandlade väggdelen som sedan målades med den vackra gråa färgen?
 
Badrummet blev ju flott! I mitt tycke är spegeln lagom stor i relation till övriga inventarier. Hur pass fogen i duschen blir sjaskig beror på hur frekvent duschen används samt hur hårt vattnet är, är det hårt bildas mer kalktvål och beläggningar som måste skuras bort. Dröjer det länge innan det torkar upp blir det lätt mögel också. Men det ser ut att vara en rejäl fläkt så det ska väl hålla sig fräscht! Instämmer att det fordras stenkoll på var rör/dosor placeras så det inte blir en massa störiga halvmesyrer som märks varje gång man går in. Jag hade lite beslutsvånda hur många dosor på väggen till lyse/fläkt, det blev en enda vilket egentligen var en för lite men det fick jag lösa med en trippelbrytare varav en brytare där jag satte in en spiralfjäder för att få den återfjädrande så den funkar med drivdonet till LED-spottarna i taket. De andra två är till manuell start av fläkten samt halogeninsatserna ovan/under skåpet vid vasken. Inställningen till ett jobb som görs enligt fastpris eller löpande föreställer jag att det blir noggrannare gjort med löpande då det inte blir den stressen att få det klart snabbare för att få bra ekonomi i uppdraget, det är bara att tänka sig själv i den motsatta partens roll så torde förståelsen öka för hur det blir. Och i slutändan kan det vara värt en extra slant om det verkligen upplevs som välgjort varje gång du går in...
 
Vill bara försvara vägghängd toalett lite. Tycker helt klart det underlättar städningen jämfört med golvmonterad. Man slipper ju städa "bakom" toaletten.
 
Snygg dusch! Vad heter just den duschen? Tack på förhand ?
 
, då behövde elektrikern veta exakt på pricken var han skulle placera alla uttag. Redan då finns behov av att ha måtten på spegel och belysning för att veta exakt var de ska placeras.

oj vad jag känner igen den kommentaren.
om man inte vet vart man ska är det inte ide att börja gå.
 
Jättefint utfört!
Men det är tur att smaken är som baken, för hade jag köpt ett hus med dessa badrum, hade det varit det första jag rivit ut ?
 
Duschen kommer från Tapwell men jag kan inte rekommendera den eftersom den inte är rak "där uppe" så att den hänger lite (för mycket för mina ögon) när man tittar på den från sidan.

Jag tror helt enkelt att Tapwells takdusch har för dålig konstruktion.
 
Förstår inte att folk är så nervösa med att sätta upp saker i sina badrum. Vad tror man ska hända. Att flera liter vatten ska ta sig in i via skrivaren in i väggen. I duschen ja kan vatten läcka in men i resten av badrummet så är det inte något problem.
 
obell skrev:
Förstår inte att folk är så nervösa med att sätta upp saker i sina badrum. Vad tror man ska hända. Att flera liter vatten ska ta sig in i via skrivaren in i väggen. I duschen ja kan vatten läcka in men i resten av badrummet så är det inte något problem.
Våtrum ligger nästan i nivå med el när det kommer till varningsklockor. Man får läsa ajabaja-varningar överallt om hur håltagning ska undvikas och vilka skador ett läckage kan orsaka. Klart att folk blir nervösa då. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.