O
Matstj skrev:
Jag har undvikit diskutera med dig pga ditt oartiga sätt att resonera. Försök att hitta någon i din egen stil att tjafsa med. Jag är inte intressea.
Jag tror tyvärr inte att det är någon som är intresserad av att diskutera med dig heller...
För nu har du sjunkit så lågt det bara går... Genom att försöka få folk att tro att det fungerar bara för att Villaägarna inte var så ärliga som vi kanske hade trott.
Vi har i tråden enbart diskuterat tekniken, inte villaägarna.


Men mitt förslag är att om det går låsa kommentarsfältet... För vi kommer ingen vart!
 
Odjuret skrev:
Jag tror tyvärr inte att det är någon som är intresserad av att diskutera med dig heller...
För nu har du sjunkit så lågt det bara går... Genom att försöka få folk att tro att det fungerar bara för att Villaägarna inte var så ärliga som vi kanske hade trott.
Vi har i tråden enbart diskuterat tekniken, inte villaägarna.


Men mitt förslag är att om det går låsa kommentarsfältet... För vi kommer ingen vart!
Att följa flocken är enkel. Jag har lärt mig att gå den hårda vägen. Stå på ärligheten och sanningens sida oavsett konsekvenserna. Behöver inte anstränga mig ett dugg. Sanningen sprider sig som en blomduft.
Vad spelar det för roll om alla gör sitt bästa att kränka mig. Huvudsaken är att jag är nöjd med mig själv och valt stå på rätt sida.
Har ingenting att dölja heller. Namn o adress privat och jobb mobil, företags mejl adres och annat. Allt finns tillgänglig hos forum ägaren.
Självständigt utan några kopplingar, sån är jag.
Konstig men sant.
 
MatsJ måste få betalt per ord för det här...
 
Jag har raderat ett antal kommentarer som är off topic. Vill ni diskutera Villaägarna, starta en egen tråd om det i forumet.
 
Det enda som är märkligt här är varför företagen som säljer detta har så himla svårt att göra en vetenskaplig rapport med jämförbara väggar, med och utan systemet inkopplat em längre tid.
Allra bäst skulle vara att visa hur fukthalten varierar över ett år eller två, och sedan koppla in systemet och låta det arbeta samma tid.
Varför har detta inte gjorts under kontrollerade former?
 
karlmb skrev:
...
Allra bäst skulle vara att visa hur fukthalten varierar över ett år eller två, och sedan koppla in systemet och låta det arbeta samma tid.
Varför har detta inte gjorts under kontrollerade former?
Varför? Det är väl lätt att inse!

En riktig vetenskaplig undersökning hade naturligtvis visat att metoden är totalt verkningslös :thumbdown:
 
Tack!
Bra och sakligt.
Även om detta inte borde behövas. De aktörer som pysslar/stöttar detta lurendrejeri borde skämmas och lagföras.
 
Idag dök det upp en annons på facebook från ett företag som heter Nanostone som marknadsför en utrustning som heter DryStone och använder elektroosmos. (De sysslar med mycket annat än DryStone också ska sägas, mest rengöring av sten, altan och tak...) De hävdar inte på något sätt att DryStone är en ersättning för dränering utan pratar om att bli av med fukt i källaren. Faktum är att efter en koll på hemsidan hittar jag ordet dränering en gång, och då pratar man om dränering ELLER DryStone för att bli av med fukt i källaren. Så något har de lärt sig...

Frågan är om det är samma teknik som tidigare fast med en modern och flashig centralenhet, eller har det faktiskt hänt något på senare år? Tvivlet ligger nära...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.