R
jag har själv vägghängda toaletter och har precis bytt ut båda till två nya. En Ifö och en Gustafsberg, har aldrig varit med om att de blivit stopp.
 
G
Har en ifö vägghängd sedan 10år tillbaka och har heller aldrig haft några stopp. Det går ju att justera vatten mängden så man inte använder den minsta.
 
V
Finns 1000tals olika modeller på väggskålar. Så det påståendet med vägghängt känns lite väl generaliserande. Väljer du dessutom en kvalitetstillverkare på inbyggnadscistern så har du inget att oroa dig över där heller. (PS, De gamla ifö och Gustavsbergs-inbyggnadscisternerna var kass) Geberit har än så länge varit överlägsen.
 
Vägghängd toa håller jag med om. Det var mycket arbete och användningen med en grundare toa var inte det samma. tur att jag gjorde detta på övervåningens toa som är för tonåringarna :)
Kommer framöver endast använda plastmattor i badrum också, mindre jobb, håller sig snyggt, slipper golvvärme, ej hårt att gå på.
 
Vi drog ett vp-rör till badkarshörnet ifall vi får för oss att sätta in ett bubbelkar.
 
Håller med om vägghängt har aldrig förstått poängen. Enda fördelen att man lätt kan skapa hyllor och avställningsytoy vid den. Stora nackdelen att man måste basera hela våtrums konstruktionen på vilken toalett man har.
 
R
AronD skrev:
Håller med om vägghängt har aldrig förstått poängen. Enda fördelen att man lätt kan skapa hyllor och avställningsytoy vid den. Stora nackdelen att man måste basera hela våtrums konstruktionen på vilken toalett man har.
finns ju vägghängda med cistern på utsidan, sådana har jag.
 
Roland112 skrev:
Jag hade rivit ut badrummet direkt om det såg så sjaskigt ut.
Det är ju lätt för dig och mig som har för mycket pengar!
 
G
ett vägghängt wc klarar 400kg. och enkelt att serva .ang kakelfog så ljusgrå eller grå är att rekomendera 2-3 mm, för mörk fog syms tvålrester och kalk, för ljus blir gul efter ett tag
 
R
finns firmor som sprayar om hela badrummet i valfri färg. Det hade fungerat bra här.
 
@Roland112 cistern på utsida? Låter intressant, skulle du vilja länka till en sådan.
 
Trycker ni överdriver om problem med vägghängd toalett. Vad spolar ni ner egentligen? Haft flera och ingen som gått sönder och sldrig haft stopp.

Instämmer om vägguttag i kommoden. Mycket praktiskt.
 
Hoppehare skrev:
@Roland112 cistern på utsida? Låter intressant, skulle du vilja länka till en sådan.
Ser ut som en vanlig men sitter på väggen.
 
Bra ide att bygga in toalett o bygga bort städningen helt!
Inbyggd ventilation i toaletten minskar stinket!
Bra ide att bygga bort fogar med större laser kalibrerade plattor! Svårt!
Försegla fog med specialprodukter och skaffa ångrengöring och undvik en massa olika rinse off produkter som är miljöfarliga och bara ställer till det i badrummet.
 
Ifö sign 6893 har jag och är med extern cistern, inte ett enda problem! O skulle spolmekanismen strula e det lika lätt sol vanligt o serva
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.