När stormen kom fick min nybyggda tillbyggnad oväntat besök av ett träd. Blogginlägget som jag skrev om händelsen avslutades med att mitt försäkringsbolag skulle komma ut samma dag och göra en besiktning. Det har nu gått två veckor, men inte hänt så jättemycket - dock tillräckligt för en kort liten uppdatering här.

Du kan läsa blogginlägget här: Fortsättningen på trädbesöket
 
Det låter ju bra! Hur mycket måste du betala i självrisk?
 
Försäkringsbolaget borde bjuda på självrisken. Lovar de komma på måndag, så skall de också komma. Begriper de inte att folk troligen sitter hemma hela dagen och väntar på dem? Att sedan hantverkarna kom i mörkret och saknade stege, är också anmärkningsvärt.

Hoppas nu det fixar sig, så huset blir återställt till ursprungligt skick.
 
1 500 kronor, men grannen har lovat att betala den :)
Marlen Eskilsson skrev:
Det låter ju bra! Hur mycket måste du betala i självrisk?
 
Ja jag kände mig väldigt uppgiven hela veckan faktiskt när folk inte dök upp, eller dök upp och inte kunde utföra sitt jobb som tänkt. Men nu känns det som att vi är på väg åt rätt håll. Håll tummarna :)

thomas33 skrev:
Försäkringsbolaget borde bjuda på självrisken. Lovar de komma på måndag, så skall de också komma. Begriper de inte att folk troligen sitter hemma hela dagen och väntar på dem? Att sedan hantverkarna kom i mörkret och saknade stege, är också anmärkningsvärt.

Hoppas nu det fixar sig, så huset blir återställt till ursprungligt skick.
 
Du borde önska dig en stege, till jul, som räcker till samtliga ställen på ditt hus. Du måste ju, som husägare, kunna komma åt, besiktiga, underhålla mm mm. Och att då säga, jag har ingen stege som räcker, "klingar" lite dåligt......
 
Jag har en vän med en byggnadsställning som jag kan låna vid behov. Men jag tycker inte att jag ska behöva stå för det när det kommer ett företag eller försäkringsbolag hit för att genomföra en besiktning när det är en tjänst jag betalar för... Men tack för tipset :)
roli skrev:
Du borde önska dig en stege, till jul, som räcker till samtliga ställen på ditt hus. Du måste ju, som husägare, kunna komma åt, besiktiga, underhålla mm mm. Och att då säga, jag har ingen stege som räcker, "klingar" lite dåligt......
 
Blir det inte mycket vatten på din fasad när det inte finns hängrännor ?
 
G
Elina Blom Westergren skrev:
Ja jag kände mig väldigt uppgiven hela veckan faktiskt när folk inte dök upp, eller dök upp och inte kunde utföra sitt jobb som tänkt. Men nu känns det som att vi är på väg åt rätt håll. Håll tummarna :)
Det har inte slagit dig att samtliga försäkringsbolag/takläggare/snickare i trakten plötsligt fick väldigt mycket att göra när det kommer en storm? De har liksom alla andra prioriterat de som hade mer akuta skador (kanske hål i taket eller inget tak alls ).

Att just ditt besök blev framskjutet några dagar är inte något att skriva om. Nog för att det i din värld, just då, är ditt tak det enda som gäller har jag förståelse för, men försök att se hela bilden...
 
gäst;bt10583Att just ditt besök blev framskjutet några dagar är inte något att skriva om. Nog för att det i din värld skrev:
Borde inte försäkringsbolaget också insett det och inte lovat komma redan på måndagen?
 
gäst skrev:
Det har inte slagit dig att samtliga försäkringsbolag/takläggare/snickare i trakten plötsligt fick väldigt mycket att göra när det kommer en storm? De har liksom alla andra prioriterat de som hade mer akuta skador (kanske hål i taket eller inget tak alls ).

Att just ditt besök blev framskjutet några dagar är inte något att skriva om. Nog för att det i din värld, just då, är ditt tak det enda som gäller har jag förståelse för, men försök att se hela bilden...
Precis. För det är ju då helt omöjligt att ringa och säga att man inte kan komma? Eller skicka ett SMS om man är introvert och inte vill prata med folk.

Jag tror att man helt enkelt skall dra ner på undervisningen i exv. historia på gymnasiets byggprogram och införa en kurs i vanligt folkvett. Kalla den vett och etikett...
 
G
Polos skrev:
Blir det inte mycket vatten på din fasad när det inte finns hängrännor ?
Hängrännornas uppgift är att leda bort vattnet ifrån husgrunden och inte att skydda fasaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.