Jag fick en fråga från en besökare via mail, vilken bänkskiva tycker jag passar till ett grått kök? Inte för att jag är någon köksexpert, men jag har ju tittat på en del kök får jag erkänna. Gråa luckor i köket tycker jag är jättesnyggt och för att avgöra vilken bänkskiva som kan passa så tycker jag det är enklast att titta på bilder på grå kök med olika typer av bänkskivor.

Du kan läsa blogginlägget här: Snygga kök i grått
 
Kanske lite uttjatat men blå virrvarr passar bra till grått , det har vi.
 
Jag skulle ta antingen en ekfärgad, eller svartmönstrad !
Grått mot grått blir så färglöst, och försvinner nästan mot det gråa köket.
 
M
Det snyggaste blir om man tänker om och avstår från grått kök. Det är sterilt, trist och stereotypt och egentligen bara till för väldigt osäkra människor som har svårt att bestämma sig
 
Svart funkar bra också (svartoljad trä samt sten..) :)
 
martin nitramsson skrev:
Det snyggaste blir om man tänker om och avstår från grått kök. Det är sterilt, trist och stereotypt och egentligen bara till för väldigt osäkra människor som har svårt att bestämma sig
Hmpf, jag tycker det är skitsnyggt med gråa kök (modell ljusgrått är vad jag själv vill ha) :)
Är det nått som är stereotypiskt och sterilt så är det väl vitt.. (Oavsett om det är klassiskt och snyggt)..
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
martin nitramsson skrev:
Det snyggaste blir om man tänker om och avstår från grått kök. Det är sterilt, trist och stereotypt och egentligen bara till för väldigt osäkra människor som har svårt att bestämma sig
Vi valde ett kök i S1000-N sobert och snyggt tycker vi
 
Vi har oxå den mörka virrvarr men med valnötskant. Mkt fint t ljusgrå fronter. Rostfritt är oxå snyggt mot grått så vi har 4 m diskbänk.
 
martin nitramsson skrev:
Det snyggaste blir om man tänker om och avstår från grått kök. Det är sterilt, trist och stereotypt och egentligen bara till för väldigt osäkra människor som har svårt att bestämma sig
Smaken är som baken!
Vi är helt inne på grått kök. Vi har för övrigt mycket grått i resten av huset. Vi har fått höra att vi är modiga som väljer det. stereotypiskt? Njaä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.