Vi har ingen kommod i vårt badrum, utan fyra öppna hyllor. På ena hyllan står två korgar där vi bara lägger ner personliga saker. Jag saknar verkligen ett skåp och lådor där man kan gömma undan grejor. En kommod får det bli när vi renoverar badrummet, kanske nästa år. Vill därför visa några kommoder jag har tittat på i olika prislägen:

Du kan läsa blogginlägget här: Fina kommoder till badrummet
 
Snygga! Gillar speciellt den blå. Jag såg en fräck lösning på en husvisning en gång, där de hade tagit en gammal skänk (vintage) som de anpassat för badrummet (rör osv) och kombinerat med ett modernt tvättställ.
 
64000 för den översta från fired earth. Nja sedan tillkommer frakt och tull förstås Då är det billigare att gå till lokala snickeriet och få den måttbeställd. Men då får man å andra sidan inget fint namn på möbeln.
 
pär h: Ja, jag tänkte att den kunde inspirera någon händig person. Jag tycker nog att det är finare att låta en möbelsnickare göra den än att köpa en färdig, även om det är från någon som tar alldeles för bra betalt för sina grejor.
 
Kommoder är extremt högt prissatta, speciellt med tanke på att (de flesta) är gjorda av spånskivor som sväller upp vid kontakt med fukt, vilket finns gott om i ett badrum.

Hade tyvärr inte tid att bygga en egen kommod då vi renoverade badrummet för ett år sedan, så vi köpte en, tillverkad av Björbo badrum för runt 15 000 kr.

Utseendemässigt är den väl ok, men nog är det enklare utan kommod varje gång du ska rensa vattenlåset/avloppet, vilket man måste göra BETYDLIGT oftare än handfat utan kommod. Beror dels på extra 90-graderskrökar, samt dragspelsrör som samlar på sig smuts - allt för att rören ska gå längst bak för att ge plats för lådor.

Men i övrigt är dom väl ok. Men som sagt, 5000 kr hade varit ett vettigare pris.

Man hade ju kunnat önska att det höga priset hade inneburit kvalitet och riktigt trä, men så är det tyvärr inte. Detsamma gäller alla tillverkare jag kollat.
 
E
Hur svårt är det att lägga till vilka enorma överpriser man får betala för sånt här? Varför lägger ni inte till IKEA? Jag tycker den här artikeln luktar smygreklam lång väg...
 
V
Byggahus - Kul att ni skriver att luckorna är från superfront, och länkar till picky living

Evaaaaaa - DE LÄNKAR TILL TVÅ KOMMODER FRÅN IKEA.
 
Personligen tycker jag inte om luckor eller lådor precis under handfat / tvätställ. Det blir alldeles för trångt, med risk för fuktskador. En separat kommod eller lådorna bredvid ger mycket mer användbart utrymme.

Håller på att bygga en lite badrums kommod själv just nu med några Ikea Method lådor och Häggeby lådfronter. Häggeby fronter är förvånansvärt billigt och bra, man får till och med 25 års garanti.

Såklart blir det inte så superfint som Fired Eath kommoden ovan, men man for i alla fall mycket för pengarna:)
 
Tycker Ballingslöv Soft är riktigt snygg. :)
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.