Donald Trump är ju skrämmande, kontroversiell och underhållande på många sätt. Detta faktum, tillsammans med att han har gott om pengar och är intresserad av hus, gör att man funderar på hur han bor.

Ja, han lägger i alla fall en del av sin förmögenhet på hus. Först bilder på bostaden i Trump Tower, Manhattan:

Du kan läsa blogginlägget här: Donald Trumps hus
 
Han skulle kunna lägga några spänn på att fixa en snyggare man på huvudet med tanke på hur rik han är.......
 
Han skulle kunna lägga några spänn på att fixa en snyggare man på huvudet med tanke på hur rik han är.......
 
B
Visste inte att byggahus har blivit så uttalad politiskt.

Självklart måste Marlen Eskilsson - som jag gissar inte vet någonting om Trump annat än det hon läser i vänstermedia - formulera meningar som "naturligtvis bråkar han med grannarna" och "lurade till sig av en änka".

Faktum är att Patricia Kluge (den "stackars" änkan") fick mellan 100-200 miljoner USD från sin skillsmässa (där även huset ingick) men gick i KK pga sin dyra livsstil och drömmen om en vingård. För att rädda sin vingård vände hon sig till sin VÄN sedan 30 år, Donald Trump som köpte mycket av markerna som låg runt huset. (Källa: Ms Kluge själv)

Bank of America tog sedan huset vid foreclosure (utmätning) och Trump köpte sedan huset billigt av Bank of America och inte Kluge.

Tack vare smarta drag från Trump och Kluge och att han hade köpt markerna runt huset var huset extremt svårsålt och Bank of America fick inte sina önskade miljoner utan Trump köpte gården billigt. .

Tyck gärna till om Trumps åsikter men att försöka smutskasta hans karaktär är bara destruktivt. Tips till Marlen: Källkritik är värt att utöva som "journalist". Läs gäran några av hans böcker.
 
Staffans2000
"Tyck gärna till om Trumps åsikter men att försöka smutskasta hans karaktär är bara destruktivt. Tips till Marlen: Källkritik är värt att utöva som "journalist". Läs gäran några av hans böcker."

Det här var det roligaste jag läst på länge!
Om man inte vill luras av den lömska "vänstern", skall man läsa saklig och neutral facklitteratur dvs. -Trumps egna böcker om sig själv!!! Man tar sig för pannan mellan skrattattackerna.

Med tårar i ögonen

Staffan
 
Staffan2000 skrev:
"Tyck gärna till om Trumps åsikter men att försöka smutskasta hans karaktär är bara destruktivt. Tips till Marlen: Källkritik är värt att utöva som "journalist". Läs gäran några av hans böcker."

Det här var det roligaste jag läst på länge!
Om man inte vill luras av den lömska "vänstern", skall man läsa saklig och neutral facklitteratur dvs. -Trumps egna böcker om sig själv!!! Man tar sig för pannan mellan skrattattackerna.

Med tårar i ögonen

Staffan
Hej Staffan,

Jag skrev aldrig "neutral facklitteratur". Källkritik är en kritisk granskning av källmaterial och en bedömning av trovärdigheten av påståenden som ges i en informationskälla. Något som Marlen aldrig tycks ha gjort.

Med andra ord, så att du förstår Staffan, källkritik kan utövas i allt (käll)material man läser - även Trumps egna böcker. Ofta kan man granska en källa genom att bara googla, ibland behöver man läsa vänstermedia (ofta MOT Trump) men också mer konservativ media och i fallet Trump, hans egna böcker.



Hade jag skrivit "neutral facklitteratur" och med det menat Trumps egna böcker så hade du haft rätt i att det hade varit ologiskt och rent fel. Nu gjorde jag, som du ser, inte det.


Har du några faktiska argument i frågan? Eller skrev du bara för att förlöjliga mig? Brukar heta Halmgubbe i argumentationssammanhang.

/BerlinCalling
 
Jag hade inte en tanke på att det här inlägget skulle vara politiskt. Jag läste ju en lång artikel om honom i DN som jag länkar till, där man bland annat berättar och visar hur han planterade en häck enbart för att skymma grannarnas havsutsikt och därmed tvinga dem att sälja till honom. Jag är glad för hans skull att han köper fina hus, mindre imponerad av hans förmåga till empati och hänsyn till medmänniskor. Minns inte var jag läste om hur han kom över vingården tyvärr, så jag kan inte undersöka om det var en höger- eller vänstertidning. DN är oberoende liberal i alla fall och Byggahus.se försöker vara opolitiska. Det vi vill är att människor ska ha rätt att äga, bygga och renovera sitt eget hus och göra det precis hur fint man vill, om det nu är politik.
 
S
Jag bredde på lite grand för att visa hur jag uppfattade din irritation över att alla inte tycker som du.
Jag såg en dokumentär om pösmunken Trumps eskapader i Skottland där han i egen hög person briljerade över att han tvingat motstridiga bondläppar att gå från hus och hem så att han skulle kunna bygga sin golfbana. Om det står det nog intet i den litteratur din pappa givit dig.

Vänliga hälsningar
Halmgubben Staffan
 
Staffan200 skrev:
Jag bredde på lite grand för att visa hur jag uppfattade din irritation över att alla inte tycker som du.
Jag såg en dokumentär om pösmunken Trumps eskapader i Skottland där han i egen hög person briljerade över att han tvingat motstridiga bondläppar att gå från hus och hem så att han skulle kunna bygga sin golfbana. Om det står det nog intet i den litteratur din pappa givit dig.

Vänliga hälsningar
Halmgubben Staffan
Tror inte att jag behöver besvara detta. Dina ord i min mun och dina påhopp talar för sig själv - alla läskunniga förstår det. Sen är ingenting av det du säger argument. "Jag såg en dokumentär" - jaha? Och?

Min poäng i lätta lag: Det finns två sidor till alla historier och enligt mig är inget varken svart eller vitt.

Tex så behöver inte händelsen med vingården betyda att Trump inte betedde sig illa i Skottland.

BerlinCalling
 
Marlen Eskilsson skrev:
Jag hade inte en tanke på att det här inlägget skulle vara politiskt. Jag läste ju en lång artikel om honom i DN som jag länkar till, där man bland annat berättar och visar hur han planterade en häck enbart för att skymma grannarnas havsutsikt och därmed tvinga dem att sälja till honom. Jag är glad för hans skull att han köper fina hus, mindre imponerad av hans förmåga till empati och hänsyn till medmänniskor. Minns inte var jag läste om hur han kom över vingården tyvärr, så jag kan inte undersöka om det var en höger- eller vänstertidning. DN är oberoende liberal i alla fall och Byggahus.se försöker vara opolitiska. Det vi vill är att människor ska ha rätt att äga, bygga och renovera sitt eget hus och göra det precis hur fint man vill, om det nu är politik.
Det var formuleringarna och bristen på källkritik jag reagerade på. Missförstå mig inte, Byggahus.se är en av mina mest besökta sajter. Tack för det!

Jag kan omöjligt bedömma huruvida Trump eller hans grannar betett sig illa eller startat fejden. I artikeln utgår man från det grannen säger dock. Angående vindsnurrorna, säger jag bara: NIMBY.

Jag håller med om din sista mening där men den är i allra högsta grad politisk. Den berör ju bygglov, detaljplanering, ROT, byggkostnader, osv osv.

BerlinCalling
 
Staffans2000
God afton Berlina (för du är väl en ung dam).
Om du tror att du kan använda dina nyvunna kunskaper efter första terminen på någon journalistutb. Genom att tillrättavisa populasen med -jag gissar, -Tyck gärna till, -dina ord i min mun (vad det nu betyder), -brist på källkritik jag reagerar på
etc etc. Utan att stöta på patrull, ja då du.
Ang din kunskap om politik. Allt är politik. Snubblar du på gatan är det politik, hamnar du i sinkabirum är det politik, kan Trump plantera sin häck är det politik, ja bara det faktum att du och jag finns är politik.
Tänk dig för nästa gång du famlar efter pekpinnen.

Vänliga hälsningar

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.