Ännu några veckor kan vi vara ute och såhär på sensommaren känns det som man aldrig vill gå in.
Bara suga i sig av alla solstrålar man kan och lukta på den mättade grönskan.
Jag minns min mormors och morfars gamla hammock på 1970-talet. Med blommig solblekt galon i kuddar och tak. Minns doften av den, och hur skönt det var att sitta där och gunga. Här intogs ofta eftermiddagsfikat.

Du kan läsa blogginlägget här: Sköna sittplatser för trädgård och altan
 
Ja kuddar o sånt gör ju att det är mjukt o skönt att sjunka ned..
Men i vårat land där det regnar hela sommaren så kommer man sätta sig blött varje gång. Om man vill kunna bara sjunka ner när man är ute på tomten då funkar det ju inte och hämta och lägga tillbaka dynorna varje gång. Nej här i landet måste man ha nått som är praktisk och passar svensk sommar. Så en trägunga passar nog bäst tills nån hittar på nått bättre.
 
Ja Krillew, förvisso, men det finns ju sätt här med. En skön sittplats som någon av dessa kan man ju ha under ett segel, som lätt viks undan när solen skiner. Eller på altan med tak, eller i ett större växthus med känslan av att vara ute. Det finns alltid lösningar.
 
K
Jag tycker Christels blogg alltid är intressant att ta del av med alla dessa exempel hon visar bilder på.Att hon sen anger var man kan köpa produkterna är en fantastisk fin service. Stort tack!
det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.