Att ha en ekologisk baddamm, biologisk pool eller pooldamm låter ju inte helt fel; grönt, naturligt och utan kemikalier. Men vad innebär det egentligen? Jag läste på och hörde mig för om konceptet och kom fram till följande, förutom att det är en enormt vacker typ av pool:

Du kan läsa blogginlägget här: Ekologisk baddamm, biologisk pool eller pooldamm för trädgårdsmänniskan
 
P
Underbara bilder.. Undrar om man kan få till en badpöl utanför kolonistugan ;)
 
G
Ett fågelbad kanske
 
... fast i Sverige måste man ha staket runt en pool eller damm på tomten eller täcka över den när man inte badar...

Under så fint kanske
 
  • Gilla
Palle Strömstad
  • Laddar…
M
Har gjort en sådan damm. Och den har fungerat bra hela förra sommaren. Klart och fint vatten att doppa sig i och ta några simtag (inte så jättestor). Inte så mycket jobb att sköta den, bara roligt, sen är den ju vackrare också än en kemskött pool (tycker jag). Och alla små skojiga djur som kommer på besök.
 
  • Gilla
Skåne2020 och 6 till
  • Laddar…
G
Betydligt lättare att bygga själv. Det är mycket jobb/underhåll med kemikalier/rengöring med en klordamm också. Uppenbart att artikelförfattaren inte prövat båda.
 
  • Gilla
Jonas Westbom
  • Laddar…
Jag hade inte kunnat hålla mig från att släppa i några fiskar så man kunde sitta och meta :cool:
 
  • Gilla
craftsboy och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.