Man ser ju ofta en liten tilllagd list på många socklar ute i husen så det måste ju finnas en anledning för det, men det kanske är när man slipat så mycket att det blir en glipa vertikalt? Fint är det iallafall! Grattis dit ett vackert golv
 
Per avskyr de där smålisterna, så vi ska försöka klara oss utan. Golvet har alltså lut på sig på bilden och håller just nu på att oljas. Återkommer med en slutbild!
 
Jag också!

edit: avskyr dem alltså
 
haha, jag måste erkänna att jag aldrig gjort kopplingen på era efternamn!
 
Det var lite roligt :)
 
Vi dammsög marknaden på olika behandlingssätt för att få till rätt produkt och metod. Vi ville ha något miljövänligt, inte för mycket kemikalier, inget hokus pokus. Känslan vi ville få fram var ett varmt och rustikt golv. Här är resultatet. :)
 
Tyvärr går det inte att ladda upp bilder i bloggkommentarer, men jag fick ju bilden per mail och det är jättefint ert golv! Vilka produkter har ni använt? Jag kan lägga in bilden på ditt golv i mitt blogginlägg så att vi har alla bilder på olika golvbehandlingar samlade.
 
Hemmakatten
Vi har (ocskå) ett riktigt skitgolv. Gran, hela tiljor, dyrt parkett från Mörka Skog. Vitlutat och vitoljat vid leverans för 8 år sedan. Redan för några år sedan var både vitoljan och lutningen borta i alla gångstråk. Vitmålade en del i köket. Nu är det höga åsar i golvet och det förfaller mer och mer. Något måste göras, men vad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.