Sexkantiga klinker passar utmärkt för mönsterläggning, det är bara fantasin som sätter gränser. Jag har hittat flera härliga badrum i olika stilar att inspireras av. Det enda problemet är att det är svårt att välja för det finns så mycket snyggt. Välja något som passar i hop med den övriga stilen i huset och ta samtidigt något som du inte tröttnar på, då kan det bara bli rätt, förutsatt att underarbetet är väl utfört.


Du kan läsa blogginlägget här: 10 snygga badrum med hexagonklinker
 
Kanske inte hela badrummet, men delar av det kan vara snyggt, jag gillade speciellt delen i duschhörnan.
 
Som den gamle gamer man ändå är tänker man direkt på klassikern DooM :D
 
Madelene S
Håller med om att det kan vara snyggast med en liten del och inte ett helt badrum i hexagon klinker.
 
Madelene S
AndersMalmgren skrev:
Som den gamle gamer man ändå är tänker man direkt på klassikern DooM :D
Har inte spelat själv, men jag var tvungen att kika in i en av miljöerna efter ditt inlägg. Hittade omedelbart ett hexagonmönstrat golv. Då borde du känna dig som hemma i dessa badrum :)
 
HA-HA-HA

Home Deport

Den var bra, vem vill handla där? :D
 
Hehe, precis hexagongolven var verkligen något de använde mycket i DooM
 
Fina bilder! Hexagonmönstret har ju kommit starkt i alla typer av design på senare tid, och är egentligen en klassisk form, det med, precis som fyrkant och rektangel. Fram för mer former, färger och att våga mer, tycker jag.
Det finns en försiktighet här i Sverige som kan bli väldigt tråkig.
Argumentet att "man kan ju bli trött på färgen eller formen om man gör något annat än vitt och fyrkant", köper jag inte! Man blir lika trött på det!
Till svenskarnas fördel kommer dock att det är fler av befolkningsmängden här än i många andra länder som är intresserade och har koll på arkitektur, design och mode än i många andra länder.
 
Här är en bild på mitt riktiga, ostylade och ophotoshoppade badrum med hexagonklinker på golvet. Vi valde grått hexagonklinker för att kunna göra ett tidlöst badrum (grått golv och vita väggar) som inte blir omodernt, men som ändå inte ser ut som ett standardbadrum.

http://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=104563&d=1391638389

Klinkern är en CC Höganäs Grynna Hexagon och finns i deras arkitektsortiment. Kostar omkring 600 kr/kvm.

En snygg användning av beige/rött hexagonklinker finns på Centralbadet i Stockholm, alltid värt ett besök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.