Allt viktigare är nu att vi börjar skapa och leva efter de cirkulära principerna, både vad gäller ekonomi och design. Det kan låta tråkigt men det är det inte, utan en nödvändig utveckling och spännande utmaning.
Det handlar ju om att när vi tillverkar produkter, så är det enligt "cradle to cradle (vagga till vagga)" konceptet.
Att livscykeln på alla prylar antingen är att allt går att återvinna eller att man re:designar och omskapar produkter flera gånger och på så vis förlänger livet på dem.

Du kan läsa blogginlägget här: Cirkulär design - ett tecken i tiden (och det är inte formen jag menar, utan cykel)!
 
Tack Christel! Plötsligt blev jag sugen på att klä om våra gamla möbler istället för att köpa nya :)
 
Madelene S
Gillar när det blir lite stilbrott. Jag har ett par gamla rokoko fåtöljer som jag blev sugen på att göra om. Men eftersom det krävs lite kunskap för att byta tyget hittade jag en annan lösning. Det är möjligt att måla på tyget.

Nu skall jag bara kolla upp vilken färg det skall vara för att prova vid ett lämpligt tillfälle.
 
Madelene S skrev:
Gillar när det blir lite stilbrott. Jag har ett par gamla rokoko fåtöljer som jag blev sugen på att göra om. Men eftersom det krävs lite kunskap för att byta tyget hittade jag en annan lösning. Det är möjligt att måla på tyget.

Nu skall jag bara kolla upp vilken färg det skall vara för att prova vid ett lämpligt tillfälle.
Ja, det är spännande med möjlighet att måla på tyg. Jag ska kolla upp detta, för det fina med tyg, dvs. den taktila känslan att det är mjukt och skönt, bör ju inte gå förlorad. På de bilder jag sett med detta, ser det lite plastigt ut.
 
G
Hej! skriv gärna ut länkar till bilderna, snygga möbler från "Pjäs"! Är det en butik? Var hittar jag den?
MVH Ingrid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.