Nu kan vi svenskar slänga sig oss i väggen med våra fruktfat och blomvaser.
Jag förstår inte holländska så bra men det ser ut som att galna holländare har byggt en berg-och-dalbana i och runtomkring ett hus till salu för att så fart på försäljningen och på något sätt är jippot kopplat till mäklarsajten huizenpromoter.nl. Det är inte utan att man blir sugen att åka till Schoolweg 12 in Ermelo i Nederländerna och gå på husvisning.
På färden genom huset kommer också röster genom högtalare och berättar om de olika rummen, ungefär som när man är på Legoland.

Du kan läsa blogginlägget här: Galna holländare har husvisning med berg-och-dalbana
 
Kanske skulle bli mäklare som erbjuder det?
 
Även om ni inte kan holländska så kan ni väl trycka igång dom engelska undertexten?
 
Tack huggan, nu fick jag igång undertexterna.
 
Snacka om "budcirkus"!
 
Det var roligt! De lär bara få modiga budgivare.
 
det är nog tyvärr inte på riktigt...
På riktiga bergochdalbanor så är rälsen sluten, man kommer tillbaks till starten. Här måste de antingen backa vagnen hela vägen till starten, eller lyfta vagnen av och på. En vagn ska inte helt lätt kunna lyftas av för då....
 
hyggabus skrev:
det är nog tyvärr inte på riktigt...
En vagn ska inte helt lätt kunna lyftas av för då....
De kan ju trä på vagnen på änden av rälsen. Men det roliga tycker jag inte är tanken på en fullfjädrad berg-och-dalbana i ett hus, utan att de har byggt en amatör-variant med små fjompiga vagnar som dras upp med vinsch, och sedan lyckats få folk att våga sätta sig i dem!

Självklart är inte detta gjort för att sälja huset utan för att sälja mäklartjänsten. Men jag vill tro att folk faktiskt åker runt i vagnarna på riktigt.
 
Videon med berg-och dalbana är gjord i samband med en kampanj av en bank för att ge en impuls till bostadsmarknaden. Varje dag i December, finns det en annan åtgärd. Villaägare som inte har sålt sitt hus kan delta. Exempel på andra åtgärder: reklam på radion, i tidningar eller bakom ett flygplan. Men också på tv-skärmar i järnvägsstationer och på en gigantisk billboard utmed en motorväg. Berg- och dalbana funkade på riktig. Det tog 3 dagar för att bygga den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.