Frågor om gult tegel dyker då och då upp i vårt forum. Det är medlemmar som har bekymmer med hur man ska matcha det gula teglet med taktäckningen, plåtarbetena och färgen på fönster och dörrar. Och så finns det de som inte gillar gult tegel och helt vill göra sig av med det.
Jag tycker att gult tegel kan vara jättefint. Om huset är byggt med gult tegel från början så är det ju en del av husets historia och identitet, bara det är en anledning till att behålla den gula tegelfasaden som den är. En tegelfasad är underhållsfri och exklusiv.

Du kan läsa blogginlägget här: Gult tegel på fasaden - gediget och fint med rätt färgkombinationer
 
Har tidigare haft en stor aversion mot gult tegel men nu när det börjar bli dags att måla om trähuset framstår tegel som en vinnare i längden :)
 
K
Vi har tänkt satsa på minerit fibercementplattor till vår fasad. Ungefär samma fördomar mot detta som mot gult tegel.
 
Jag gillar gult tegel mer och mer. Vet inte riktigt varför. Kanske är det så enkelt att jag gillar idén att det verkar så underhållsfritt.
 
M
Vi har gult tegelhus byggt -72 och det börjar kännas mer "inne" nu än när vi köpte det. Bra med inspiration hur man färgsätter trädetaljerna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.