Husdjur ger en extra dimension till både familjen och till huset - kan till och med vara dekorativa. Här kommer lite förslag, vad sägs?


Bygg in hund- eller kattskålarna i köket. Foto: Uptowndog

Du kan läsa blogginlägget här: Inred med husdjuren
 
Det här var ju trevligt, men vad är det för idé att spärra in hunden i ett litet utrymme under snedtaket? Visa bilder där ägarna försökt göra tillvaron bättre för sina husdjur istället!
 
Ja, just den såg ju lite taskig ut. Har inte hund själv, men jag vet att min mamma ibland måste stänga in sin hund i ett rum när hon har vissa gäster som inte gillar hundar, eller om hon ska bort en stund och vill försäkra sig om att inte hela inredningen är upptuggad när när hon kommer tillbaka. Därför tänkte jag att det kanske är något som vissa hundägare skulle kunna behöva :confused:
 
Att kunna stänga utrymmet är inte nödvändigtvis samma sak som att stänga in någon där. Man kanske bara vill gömma undan saker och vill att det ska se helt och rent ut?

Men ja.. Vi ska väl inte spekulera kring hur saker används, vi vet ju inget om det?!
 
hunden i köksön ser ut att behöva mer benutrymme än vad utrymmet erbjuder, om han/hon nu ska kunna ha det bekvämt och till exempel lägga sig på sidan och sova en stund medan matte eller husse lagar mat.

Däremot sovplats i hallen vet jag en som har till sin golden, och den hunden verkar tycka om det väldigt mycket för jag ser henne ligga i den liggplatsen varje gång jag knackar på (man ser in genom sidofönstret vid dörrkarmen). Och den första kattkömman i listan var ju smart! Ser ut som ett skål där man har sågat ut ett kattmönster i luckan så katten kan trycka sig in, väldigt smart och praktiskt. Man kan enkelt öppna och byta filtar och liknande. Snyggt, väldigt enkelt att göra och rengöra vid behov =)

Snedtaksutrymmet och även hundhuset under trappan,9 är ju perfekt för dem som annars brukar använda hundburar inomhus för att låsa in hunden av någon anledning. Vissa låser in hunden när det kommer gäster för att hunden blir uppspelt och då finner ro om denne låses in. Andra har en väldigt dålig syn på djur och stoppar in hunden i bur för att gästen inte gillar hundar. ja det finns egentligen massor med användingsområden för det, och denna burlösningen är långt mycket snyggare än vanliga stålburar.

Soffhundbädden var korkat utformat. erbjuder minimalt med kontakt med hunden annat än att man kan sträcka ner handen genom hålet för att smeka hunden. men då återstår frågan varför designern tycker att det var smart att ha bädden i markhöjd på det viset, där har vi också en såndär dålig syn på hund. Den här designen kanske passar sig bättre för ägare med associala hundar eller ägare som har väldigt mycket distans till sina hundar.....

hundbadkaret är nästan jättebra. Den hade varit ännu smartare om den var mer upphöjd tillexempel, samt att den var enfärgad på insidan. Av hygienskäl alltså och kanske en smart trappa eller slide med sandpapprig yta som gör det lätt och säkert för hunden att gå upp eller ner till och från badkaret.

Köksöakvariumet var ju väldigt maffigt men verkar kunna vara väldigt opraktiskt eftersom den ser ut att vara rätt bred och den då har den där stora tjocka tunga stenplattan ovanpå. Vilket gör rengöring av akvariet riktigt besvärligt. Det kanske blir svårt att komma åt i mitten av akvarieytan tillexempel. jag är inte alls nån akvarium expert dock så jag ska inte säga så mycket om det där egentligen.

Soffan med katt-tunnlarna var fin men just tunnlarna kan nog vara lite i vägen eftersom de är lite för höga för att kunna användas bekvämt som armstöd.
 
Såhär byggde jag våran kattlåda för att den skulle se lite trevligare ut, möbel från Ikea som jag sågade upp kortsidan på. Satte i lite LED-belysning som börjar lysa till kvällen och sedan är igång under natten.

img_2429_176714479_zps48be2d41.jpg

img_2426_176714363_zpsf3161b57.jpg
 
P
Köpte själv ett lackbord och klädde rotting kring. Avskiljt för katten när han ska på lådan och ser trevligare ut i badrummet.
Funderar på att sätta dit någon form av ir-belysning som tänds när han går in.
 
P
Andreas Blomkvist skrev:
Såhär byggde jag våran kattlåda för att den skulle se lite trevligare ut, möbel från Ikea som jag sågade upp kortsidan på. Satte i lite LED-belysning som börjar lysa till kvällen och sedan är igång under natten.

[bild]

[bild]
Supersnyggt gjort!
 
G
Jag tror nog att den där katthuset inne på toaletten faktiskt är till för kattlådan. Så istället för att ha kattlådan ute och se ful ut med bajskorvar och kattsand som sprätter överallt så gör man en möbel av den :)
 
G
Marlen Eskilsson skrev:
Ja, just den såg ju lite taskig ut. Har inte hund själv, men jag vet att min mamma ibland måste stänga in sin hund i ett rum när hon har vissa gäster som inte gillar hundar, eller om hon ska bort en stund och vill försäkra sig om att inte hela inredningen är upptuggad när när hon kommer tillbaka. Därför tänkte jag att det kanske är något som vissa hundägare skulle kunna behöva :confused:
Det är inte lagligt i Sverige att förvara hundar i bur eller box som inte motsvarar jordbruksverkets regler, den boxen under snedtaket är definitivt inte godkänd då normal takhöjd krävs. Kvm2 bestäms av hundens storlek. Mycket viktigt att tänka på om man skall bygga liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.