Jag har bestämt mig för att skaffa en ny barstol till köket, där vi har en enda sittplats. Det är alltså endast 1 st stol som ska inhandlas. Därför har jag nu scannat marknaden på barstolar och jag ska säga dig att det blir svårare ju fler stolar jag tittar på. Snart tar jag bara en i högen!

Du kan läsa blogginlägget här: Snygga barstolar till köket
 
Keep them coming, vi ska ha 3 barstolar till vår köksö. Mycket svårt att välja
 
Arne Jacobsens Sjuan finns också som barstol

Visst finns den det, men bilden visar ju Myran!
 
Inte utan att man undrar.....

Hur kommer det sig att nästan alla barstolar i metall är krom....när alla kök med vitvaror i metall går i rostfritt?

Att man vill ha barstolar som matchar köket verkar främmande när man frågar :p
 
Hoppla, jag tittade både på Myran och Sjuan och så blev det visst lite förväxling där. Ändrat i texten nu. :)
 
Glenn K: Tror du inte att det har med materialet rostfritt som sådant? Något med pris, hållfasthet eller dylikt, som gör att det går bort som material i en stol?
 
Ja skumt är det i varje fall, jag pratade med en stor leverantör som sa att han hade 650 modeller, men när jag frågade om rostfritt fanns det knappt några alls....

Har gått så långt att jag är inne på att bygga egna nu, ta en svart skinnkuts från en krommodell och montera den på ett egentillverkad fot och stolpe i rostfritt (samma stolpe som till trappräcket :)
 
Myran som barstol – är det något nytt? Har inte sett dem förut, och de finns inte heller på Fritz Hansens websida.
 
Ja, eller kanske just börjat?
Den är ju onekligen rätt läcker :rolleyes:
 
Barstolar i rostfritt: för ett tiotal år sen var jag på jakt efter barstolar och köpte stolar från Berga Form med rostfritt underrede och teaksits. De var nog egentligen avsedda för utomhusbruk. En snabb googling och jag kan inte hitta dem, så jag gissat att de utgått ur sortimentet.
 
Har de utgått från din bardisk också, eller kan vi hoppas på en bild?
 
De har utgått från köket till förrådet men jag kan se om jag kan ordna en bild.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.