Jag blev imponerad över hur Magnus och Åsa hanterade situationerna. De gjorde sin hemläxa, läste på och höll hela tiden modet uppe även vid känslosamt jobbiga lägen. Starkt. Hade varit jobbigt med pengabrist dock. Det verkade inte vara en trång sektor.
 
Bra skrivet! TV program om hur folk mår får vi nog av, Grand Design är ett suveränt program format som verkligen borde ligga som förlaga.
 
Håller inte med alls. "Fuskbyggarna", "Äntligen hemma", "Bygglov" har vi redan. "Grand Designs" som tydligen är ett "suveränt programformat" finns redan; behöver vi en rip-off på det isåfall? Knappast.

Att göra "relationsvinkeln" som i "Husdrömmar" till tema skapar ju minst sagt ett unikt format som fyller ett tidigare tomrum i våra rätt torftiga TV-tablåer.

Jag ser ingen anledning att ändra på programmets upplägg. Ge oss istället ett till program med inriktning på ny-, om, och tillbyggnation samt renovering/restauration mm när det gäller småhus.
 
S
På vilket sätt är ännu ett relationsdrama unikt?
Om man nu ska göra ännu ett relationsdrama borde man kanske inte ha med en arkitekt, utan Malou själv kanske? Och döpa om det till "Malous drömmar".
 
Ursäkta en fåkunnig, men vilken Malou?

Hur många program som tar upp äkta relationer mellan äkta människor på ett icke-spekulativt sätt har vi om vi räknar bort mög som "Bonde söker fru" och liknande på skräpkanalerna?

Jag gillar musik men inte sport; det får mig ändå inte att önska att sportspegeln ska visa mindre fotboll och hockey och sända mer konserter. Istället önskar jag mig fler musikprogram.
 
Varför ska SVT kopiera befintliga produkt idéer? Titta på dom programmen som redan finns då! Kul att någon tar och visar den naivitet och okunskap som i bland finns hos husbyggare. Och hur det påverkar vardagen och det social livet under långa perioder och vikten av att planera sitt övriga liv under bygget.

//Calle
 
Det sjuka var att de hade en ganska tilltagen budget för tillbyggnaden - 1,5milj. När vi lämnar dem står det murade väggar med tak, fast utan tegelpannor, och budget är REDAN överskriden! Herregud!? Dessutom säger de i förbigående att kök inte ens är betalt .. Vad landar de på? 2miljomer? 2,5? Fast det mest tragiska är att de verkligen totalförstör hela husets charm sett framifrån - den nya "Boden" är verkligen skamligt ful och illa placerad.
 
Hur kunde byggnadsnämnden ge bygglov är en gåta.
 
Jag håller med Marlen. Har själv följt varje avsnitt och vill mycket hellre se mer om själva husbygget än om relationen kring ägarparet. Ja, man har ju kollat ändå för de där glimtarna från husbygget. Tänk då hur bra programmet skulle kunna bli...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.