Betong är ett snyggt och användbart material, den ger ett lugnt men lite rått intryck. En bra bas att utgå ifrån tycker jag. Låt inredningen och detaljerna bidra till skapa den känslan du vill ha. Här är några vackra rum att inspireras av och tips på detaljer för att skapa stilen.


Du kan läsa blogginlägget här: Inred med betong
 
Jag funderar på köksbänk i betong, det här gav bra med inspiration. Den där golvlampan var riktigt fräck.
 
Madelene S
Visst är det läckert med betong! Johannes Igelström har gjort en platsgjuten bänkskiva i flytspackel kanske kan du få lite mer idéer och tips om hur du skall gå tillväga. Lycka till med köksbänken.
 
Hyllorna i köket, är de "lösa" eller ingjutna i väggen med armering?
 
Madelene S
Dessvärre kan jag inte svara på hur lösningen för hyllorna ser ut. Ett sätt att lösa det på skulle ju kunna vara att gjuta in armeringsjärn som sticker ut så som du beskriver. Inget projekt jag själv skulle våga mig på. Ställ en fråga i forumet, kanske är det någon som har en bra lösning på hur man skulle kunna göra. Lycka till med framtida betongprojekt.

Ett enklare sätt att göra hyllor är att skaffa några snygga konsoler och själv gjuta en hylla. Det gäller dock att förankra väl i väggen då hyllorna kan bli tunga. Å andra sidan behöver man ju inte göra jättelånga hyllplan.

Konsol Ekeby Bjärnum från IKEA, 120 kr för 2 st skulle kunna funka för mindre hyllor.

Kolla gärna på Finja de har många trevliga förslag på gör-det-själv-projekt för både inomhus och trädgård. Där finns även länkar till flera betongkonstnärer att inspireras av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.