Gör som jag och dröm dig bort till en privat skärgårdsö med egen vik/naturhamn i havsbandet utanför Dalarö. På ön finns en läcker villa byggd 2009, ritad av Jordens Arkitekter, inklusive gästhus, bastuhus och brygganläggningar.
Pris 39 000 000 kr.

Du kan läsa blogginlägget här: Grötskär: Liten nätt sommarstuga för 39 MKR
 
Om man skulle rita en ö så skulle den se ut som den här!

Huset däremot känns ju som att bo i en glasbur. Coolt på ett mingelparty kanske men inget som funkar för min del. Sparar mina trettinio på kontot...
 
Guldläge på ön men huset skulle jag riva och bygga nåt som är mer än bara showoff.
 
Ön heter Grötskär..
Det är för mycket båttrafik förbi den ön för min smak, med egen ö vill man ha mer privacy. Jag har passerat ön många gånger.
 
Trist med en ö som tar 5 min att gå runt, inte mycket man får för 39 millisar.
 
Håller med, huset var riktigt tråkigt...
 
Snyggt. Gym ö med den egna lilla viken där. Vart kan man få tag i sånna här stora fönster som de har? Skjutbara skall de vara.
 
Trist för den söta ön med en så trist bostad... Glas och brunt ..
 
Hur f-n kan man bygga ngt så fult ?
tvättmedelsreklamen för ett antal år sen, liten röd stuga hade passat 12 resor bättre där
 
En riktig orkan skulle trycka in en glasvägg och hela huset blåser bort.
 
hihi ja det var inget vackert hus. Hade jag haft de pengarna hade jag definitivt inte lagt det på det stället. Finns bättre ställen att lägga vantarna på och huset hade man ju fått jämna med marken. Herrejösses huset måste ju ligga i topplistan på sveriges fulaste hus :wow:
 
Kan tänka mig att det är spektakulärt att sitta där och titta ut på en riktig höststorm men mysfaktorn på sommarsemestern är ju helt obefintlig.
 
F
Verkar som jordens arkitekter har lättat från marken här. Skulle inte bo i kåken gratis ens
 
Jag flyttar gärna in.
Någon som kan sponsra??
 
Undrar hur det är med el, dass, färskvatten och annat som man vill ha även i fritidshuset. 39 mille, nä det får bli något vettigare för oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.