Ojoj, två blogginlägg på en vecka tänker du kanske nu? Men nu när det händer grejer igen efter all ledighet är det bäst att passa på att uppdatera innan jag glömmer. Denna gången tänkte jag berätta om hur min försenade trappleverans ledde till ett förstört staket.
Trappan som ska byggas i hallen var, redan från start, försenad flera veckor. Nytt leveransdatum blev V.51, detta lovade trappleverantören i god tid före, bra

Du kan läsa blogginlägget här: Berättelsen om trappan
 
Det det fräckaste! Du ska både ha ett nytt staket och de ska sätta upp det efter sig.
 
Konstigt att de inte ens brytt sig om att meddela detta på något vis.

Jag är även mycket nyfiken på att höra hur det gick med den "arga plåtslagaren"?
 
Jag håller helt med dig! Ang plåtisen så hörde han aldrig av sig igen så han hade kanske bara en riktigt usel dag eller något :p
Gabbe1 skrev:
Konstigt att de inte ens brytt sig om att meddela detta på något vis.

Jag är även mycket nyfiken på att höra hur det gick med den "arga plåtslagaren"?
 
Behöver ett staket i helgen och jag har inte hört något ännu så jag får nog bygga något temporärt så länge :confused:
Marlen Eskilsson skrev:
Det det fräckaste! Du ska både ha ett nytt staket och de ska sätta upp det efter sig.
 
Detta låter som ett dåligt 1:a April skämt... att ta någons staket och lägga under hjulen för man har kört fast :banghead:

Kreativt? Ja. Begåvat? Nej.

Hoppas att det löser sej
 
Det där såg då inget kul ut! Man blir ju bra irriterad ibland!


Måste bara fråga, hur stod staketet när de kom? Satt det uppsatt som det skulle eller kan det med god fantasi förväxlats med en början till majbrasa?
 
Det är väl inte trapptillverkaren som levererar brukar ju va Schenker eller DHL.
 
Frågan är väl hur leverantören skulle veta att det var din parkering? Var den utmärkt eller var det väldigt uppenbart att det var din?

Vet själv vad som händer när jag beställt pellets och jag inte märkt VÄLDIGT tydligt vart det ska stå. Då kommer det där jag inte vill ha det, senast framför bägge garageportarna som inte gick att öppna förrän pelletsen var borta:).
 
Egenmäktigt förfarande, stöld?
 
Ja det var tydligt :). Dels är det enda huset och en stor plan för parkering, dels är det där de andra husgrejerna står :).
Locos skrev:
Frågan är väl hur leverantören skulle veta att det var din parkering? Var den utmärkt eller var det väldigt uppenbart att det var din?

Vet själv vad som händer när jag beställt pellets och jag inte märkt VÄLDIGT tydligt vart det ska stå. Då kommer det där jag inte vill ha det, senast framför bägge garageportarna som inte gick att öppna förrän pelletsen var borta:).
 
Det stod lutat mot det andra staketet precis där öppningen gjorts :). Och oavsett vilket så var det mitt. Ville han kunde han ha ringt och frågat om han kunde använda det tänker jag.
JFrisk skrev:
Det där såg då inget kul ut! Man blir ju bra irriterad ibland!


Måste bara fråga, hur stod staketet när de kom? Satt det uppsatt som det skulle eller kan det med god fantasi förväxlats med en början till majbrasa?
 
Haha ja jag håller med till fullo!
MB77 skrev:
Detta låter som ett dåligt 1:a April skämt... att ta någons staket och lägga under hjulen för man har kört fast :banghead:

Kreativt? Ja. Begåvat? Nej.

Hoppas att det löser sej
 
Mycket möjligt. Jag var inte hemma men det var en lastbil, det är allt jag vet.

Locos skrev:
Frågan är väl hur leverantören skulle veta att det var din parkering? Var den utmärkt eller var det väldigt uppenbart att det var din?

Vet själv vad som händer när jag beställt pellets och jag inte märkt VÄLDIGT tydligt vart det ska stå. Då kommer det där jag inte vill ha det, senast framför bägge garageportarna som inte gick att öppna förrän pelletsen var borta:).
 
Haha det är verkligen tragikomiskt. Vilken skit! Just det här att en del personer "bara skall fram" och tycker att man skall vara nöjd när de grejar det åt en. Verkligen svinigt att inte höra av sig och fråga INNAN han använde dem. Annars kunde ju frågat lytt "har du något jag kan stoppa under däcken, får jag ta staketet?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.