Då har vi lanserat Byggahus mobilsajt, mobil.byggahus.se. Prova att surfa in på Byggahus.se från din telefon, så får du se!
Vi befarade att det skulle ta halva dagen och att det skulle sänka sajten, men man hann knappt säga halv sju förrän det var klart.
Nu följer en tid med buggfixning. Många buggar är vi medvetna om, det lär finnas en lista med ett hundratal som Johan och Flommy nu lagar undan för undan.

Du kan läsa blogginlägget här: Idag har Byggahus lanserat en mobilsajt
 
Nja färgerna va ingen höjdare. Det mobila forumet ser kladdigt ut, svårt att få en bra överblick.
 
Ja är mest irriterad på att den väljer att gå över till mobilsiten när jag själv har gått in på websiten. 95% av allt mitt surfande på detta forumet sker med telefonen.
Finns det någon forumiställning så den inte går över till mobilläget?
 
LoJo skrev:
Ja är mest irriterad på att den väljer att gå över till mobilsiten när jag själv har gått in på websiten. 95% av allt mitt surfande på detta forumet sker med telefonen.
Finns det någon forumiställning så den inte går över till mobilläget?
LoJo, Du kan klicka på "Webbversion" längst ned på sidan för att byta till den vanliga versionen. För att byta tillbaka till mobilversionen klickar du på "Till mobilsajten" högst upp på sidan eller "mobil.byggahus.se" längst ned på sidan.
 
jkarlberg skrev:
Nja färgerna va ingen höjdare. Det mobila forumet ser kladdigt ut, svårt att få en bra överblick.
jkarlberg, Tråkigt att höra. Vi har jobbat mycket med att förbättra hur forumtrådlistor och forumtrådar visas upp på ett läsvänligt sätt i mobilen. Jag hoppas och tror att det är en vanesak och att du gillar det bättre när du vant dig.
 
Jag tycker det ser bra ut! Gött att kunna läsa saker snabbare på mobilen.

Sen förstår jag inte varför ni inte gör en responsiv sida och då kan anpassa den till alla möjliga skärmstorlekar, men det är en annan diskussion...
 
Per Eskilsson skrev:
LoJo, Du kan klicka på "Webbversion" längst ned på sidan för att byta till den vanliga versionen. För att byta tillbaka till mobilversionen klickar du på "Till mobilsajten" högst upp på sidan eller "mobil.byggahus.se" längst ned på sidan.
Jo men jag kollar verktygsdelen av forumet med jämna mellanrum under dagen, är alltid öppen som en flik i firefox i min Galaxy S2:a.
Ändrar till webbversion och då är allt bra och jag kan se vilka trådar jag skrivit i eller där det är nya inlägg.
Nästa gång ett par timmar senare när jag öppnar sidan igen då är den tillbaka till mobilversionen. Måste vänta på att den laddas för att scrolla ner och sen trycka webbversionen och vänta på att det laddar igen.

I mobilversionen ser jag inte det jag vill se så jag vill gärna köra på webbversionen.

Kanske är det bara min telefon som inte kommer ihåg att man vill ha webbversion istället för mobilversion. Vet att vissa sidor har att det kommer upp en ruta som man får välja vilken version och sen kom ihåg detta. Tror tex bytbil har det.
 
LoJo skrev:
Jo men jag kollar verktygsdelen av forumet med jämna mellanrum under dagen, är alltid öppen som en flik i firefox i min Galaxy S2:a.
Ändrar till webbversion och då är allt bra och jag kan se vilka trådar jag skrivit i eller där det är nya inlägg.
Nästa gång ett par timmar senare när jag öppnar sidan igen då är den tillbaka till mobilversionen. Måste vänta på att den laddas för att scrolla ner och sen trycka webbversionen och vänta på att det laddar igen.

I mobilversionen ser jag inte det jag vill se så jag vill gärna köra på webbversionen.

Kanske är det bara min telefon som inte kommer ihåg att man vill ha webbversion istället för mobilversion. Vet att vissa sidor har att det kommer upp en ruta som man får välja vilken version och sen kom ihåg detta. Tror tex bytbil har det.
Kan det vara så att du råkar ha mobilskinnet i en flik och vanliga sajten i en annan? Det funkar tyvärr inte eftersom de olika skinnen "sitter ihop".

Vad är det specifikt du saknar i mobilskinnet? Kan du utveckla lite mer?
 
Det jag saknar i mobilskinnet är främst den gröna markeringen som visar om man har varit aktiv i tråden. Och sen vem som har postat senaste inlägget. Dvs så ser man om det har kommit nya inlägg sen man själv kanske skrev något.

Nu har jag inte utforskat mobilskinnet allt för mycket. Ska ge det en chans :)
 
Aha, den "gröna markeringen" på vanliga sajten har i mobilskinnet ersatts med en orange stjärna. Den oranga stjärnan betyder att forumtråden är favoritmarkerad och att man således bevakar den tråden. I mobilskinnet kan man inte bara favoritmarkera forumtrådar utan även hela forum, t ex verktygsforumet, och tanken är att man under "Meny > Favoriter" ska kunna växla mellan ämnen och forum som man bevakar. Men än så länge har vi bara hunnit fixa ämnesvisningen, men nu när jag vet att forumvisningen efterfrågas så ska jag försöka prioritera upp det. Tack för att du ger mobilskinnet en till chans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.