Jag har under 1,5 år planerat att bygga till mitt cirka 60 kvadratmeter stora fritidshus där jag nuförtiden bor permanent. Huset kommer att bli omkring 150 kvadratmeter och den nya delen blir i 1,5 plan.
I slutet av sommaren dök bygglovet upp i brevlådan och förra veckan kom grunden på plats. Idag levereras huset

.

Du kan läsa blogginlägget här: Nu kommer huset
 
Underbart! (y)
 
Mikael_L
Ojoj, vilket projekt.
60 kvm gammalt fritidshus tillbyggd med 90 kvm, med annan hushöjd och annan grundläggning ... :x

Ja herregud ... Slog dig aldrig tanken att riva det gamla och göra rubbet nytt? ;)

Verkar lika knäppt som enk-projektet's ombygge ... :D


Nåväl, häftigt i alla fall. Jag får allt lov att följa detta.

Men detta blir nog bra när det är klart, jag håller tummarna, allihopa ... :)
 
Vilket projekt!

Va häftigt det ser ut med väggarna på lastbilen. :)
Men när jag ser öppningen till det befintliga så tänker jag på senaste Cafe Bärs där hantverkaren öppnat upp för en kommande tillbyggnad (som sedan ersattes med ett tält). :x
 
Haha ja det är ett jätteprojekt :p. Men dock är det samma husgrundtyp på hela. Det är plintgrund både på befintliga och nya delen :). Men ändå väldigt komplicerad sammanfogning. Har faktiskt inte haft en tanke på att riva men det beror på att tillbyggnaden från början skulle bli 20 kvm och bland annat nuvarande altan (som har riktigt tak) skulle bli en del i detta. Ett betydligt mindre och enklare projekt. Men sedan spårade det iväg lite haha.

Mikael_L skrev:
Ojoj, vilket projekt.
60 kvm gammalt fritidshus tillbyggd med 90 kvm, med annan hushöjd och annan grundläggning ... :x

Ja herregud ... Slog dig aldrig tanken att riva det gamla och göra rubbet nytt? ;)

Verkar lika knäppt som enk-projektet's ombygge ... :D


Nåväl, häftigt i alla fall. Jag får allt lov att följa detta.

Men detta blir nog bra när det är klart, jag håller tummarna, allihopa ... :)
 
Oj oj oj,vilket projekt.Snickaren måste vara jätteduktig.
 
Mikael_L
Hur går det här då?
Är huset rest och vädertätt nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.