Vill du ha ett badrum som sticker ut och är annorlunda? Då kanske du vill testa någon av de här udda idéerna.


1. Ett genomskinligt badkar. Detta av Stern McAfferty.

Du kan läsa blogginlägget här: 10 udda idéer till badrummet
 
När kommer den genomskinliga WC-stolen?
 
10: De flesta duschar sprutar redan vattnet vertikalt, det ser tyngdlagen till. Kanske det borde ha stått horisontellt?
 
Ja, det har du ju rätt i :D

Jag har varken lokalsinne eller kan skilja på höger och vänster, så det var väl därför jag tolkade deras revolutionerande "vertical shower" fel. Det är nog bäst att jag ändrar där i texten.
 
Underbart och kreativt!

Inget ljust och fräscht där inte!

Den där vertikala duschen är väl helt enkelt vad som vanligen kallas takdusch?

Men de små "blomholkarna" i kaklet var urgulliga!
Bara man slipper göra rent där :p

Minns att när jag var barn var det en kakelplatta över badkaret som var formad som en tvålkopp. Med ett litet avrinningshål på lägsta punkten :)
 
Vad roligt att du tyckte det KOW :)
 
Var har du hittat den där lamp-duschen ifrån Hansgrohe, ?
den såg intressant ut!
 
Hemmakatten
Det underbara är att man inte ser ett endaste fult duschförhänge eller klaustrofobiska duschkabiner/väggar.
 
pelpet skrev:
När kommer den genomskinliga WC-stolen?
Genomskinlig wc-stol såg jag på bomässan H99, så den har funnits i minst 14 år nu.
 
Är ett träbadkar också en riskkonstruktion? :p

Men ok, lite onödigt jobb kräver den nog.
 
INGEN av dessa installationer förutom den i trä och mässing då (snyggt!) som säkert har andra tveksamheter pga av just träet är godkänd i Sverige vad jag förstår? Nejdå, här ska det vara duschdraperi från IKEA och SYNLIGA rör, det har försäkringsbolagen sett till. Trygg Hansa! Kan ni komma hem till mig och designa mitt badrum lite ljust och fräscht, gärna med lite praktisk offentlig-miljö-känsla. Vad är nästa steg? Plastmatta? Det är ju säkrast ur vattenskadesynpunkt. Bitter som just blivit tillsagd av rörmokare att jag inte kan ha dolda rör... Eller har jag missuppfattat? Slänger ut en fråga på forumet nu.
 
nr5 Vilken underbar dusch!
Hade gärna haft så, om man bott lite avskillt
 
Då jag har varit med vid en del reklam fotograferingar så vet jag att allt bara är en kuliss. Så det är självklart att det inte finns synliga rör :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.