Medlemmen bjolo360 apropå tråden ”Enkel ho i köket, vad är vitsen?”

Du kan läsa blogginlägget här: Veckans inlägg :)
 
Krilleman
(y)
 
Mikael_L
Jodå, har hänt många gånger att man kastat ut en fråga för att få hjälp att bestämma sig.
Och innan man hunnit blinka har man plötsligt betydligt fler alternativ än man trodde fanns. :)


MathiasS upptäckte det redan för länge sedan, då forumet troligen fortfarande endast bestod av några tusen medlemmar (misstänker jag).
"Fanockså att ni inte kan vara överens. >

Jag börjar ärligt talat bli riktigt trött på att bestämma hur saker ska vara - tänk vad skönt om någon annan bestämde helt och man bara behövde bygga..... mycket lättare."

http://www.byggahus.se/forum/badrum/3455-dorrfoder-och-kakel-3.html#post45725

Jag vill minnas att jag någon gång har bett deltagarna i tråden att "bestämma sig" (åt mig ...).
 
Intressanta tankar!

Ibland när någon frågar "Vad tycker du om..." får man direkt en känsla att här efterfrågas inte en åsikt, utan bara en bekräftelse, ungefär som "Säg att du håller med!"

Men det är ruskigt svårt att låta bli att spela Allan och försöka visa sig duktigare än frågeställaren, med många men och om.

Nu har det slutat regna så nu går vi ut och binder midsommarkransar!
 
Det finns som bekant oändligt många detaljer på ett järnspett. :)
- Fast borde det inte egentligen heta stålspett, nu när de dessutom går att få i Aluminium ? :)
 
Skillnaden är att det böjer sig och det gör inte järnspettet som regel. Fast det andra är lättare att göra hål med då järnspettet är ofta så tungt. Sedan finns det kvalitetetsskillnad på järn. Men nu tycker jag att jag har svarat tillräckligt då tråden belyser detta.:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.