Att det finns så många datorspel som går ut på att bygga bevisar väl att det är roligt att bygga hus? Ett av mina söners favoritspel på datorn just nu Minecraft där de bygger hus av block i 3D.

Gustaf nyss fyllda 9 år byggde det här slottet igår t ex. Visst är det fint?

Du kan läsa blogginlägget här: Datorspel med husbygge
 
Spelglädjen i Minecraft är oöverträffbar. Och sanningen är väl att den största gruppen spelare är män kring 30, säger väl en del .. =)
 
Vill minnas att jag satte mig vid lillasysterns dator och byggde hus i sims. Kan gott läggas till på listan över bygg-relaterade spel.
 
När skall den stackars pojken få en egen hammare, såg och skruvdragare och en bunt bräder så han kan ge sig ut och bygga på riktigt? :surprised:

En koja till exempel.

Det är sommar nu!
 
Kanske var en idiotisk kommentar av en som sitter och skriver
på Bygga Hus just nu :banghead:
 
Nä, det var en bra kommentar. När han är ute hjälper han till i trädgården, hoppar studsmatta och åker skateboard. Han har tyvärr inte visat intresse för att bygga på riktigt pojken, bara vid datorn. Är rädd att han brås på sina föräldrar lite :surprised:...
 
Tack Marlen!

Bara för att göra bättring skall jag nu gå ut och göra klart mina bibatterier (biholkar) som är planerade och förberedda sedan en månad :)
 
G
HHHHHHHHHHHHHHHhhnnkn;););););)nakja<njznazaknklmzjnaxsdnsHEJDÅ JAG SA HEJDÅ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.