Räddningstjänsten har ett bra tips för den som ska olja in trämöblerna för säsongen.
- Var försiktig med vad du gör med den oljiga trasan, den självantänder väldigt lätt.

Du kan läsa blogginlägget här: Olja in trädgårdsmöblerna? Tänk på trasan!
 
I målarbutiken sa de till mig att elda upp trasan på en gång eftersom "den ändå kommer börja brinna"... Man ska vara försiktig med eld dock!! Kanske bäst att kolla på fler håll innan man testar att elda upp sin trasa ;)
 
Jag brukar faktiskt göra precis det, dvs elda dessa trasor.
Har en stor och fin grusplan att elda dem på det är några mil till närmaste återvinning
 
Jag hade oljning av stort teakbord och 6 stolar framför mig men sålde istället hela klabbet, just bara för att slippa problemet med trasan.. *fniss* ;)

http://fixarfarsan.se
 
Har haft brand pga linoljetrasa så ta rekommendationerna på allvar. Nära att ladugården brann upp, brandkåren hann fram i tid!
 
Farsan glömde sin trasa på altanen.. Den fattade eld under natten, dock (tacka grannarna för det) så upptäcktes detta två på natten och elden blev begränsad till lite plank och ett plasttak på altanen..
 
ullberg
Jag eldar också upp mina under kontrollerade former (i en plåtbehållare på en större grusyta), säkert inte optimalt för utsläppens skull, men säkert och betydligt bättre än att kåken brinner ner. (sen har jag en förkärlek för att medels värme tillintetgöra avfall)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.