mickearos, snickaren säger
"Det här är bäst att göra ovanför en dörr eller ovanför ett fönster"

Underförstått: För där syns inte sprickan som uppstår på grund av att både osb och gips är skarvade på samma ställe.
 
Hänger inte riktigt med är Ballofix något som sitter i kalsongerna:eek:
 
Lite märklig formulering på detta blogginlägg, "stackars" låter som något tråkigt har hänt och "hånar byggahus.se" gör han väl ändå inte?

Det han säger är att det finns självutnämnda experter på nätet.
Tro fasiken det. Det finns det inom alla intresseområden. Vad sägs om kost, träning, relationer, familjeliv? Det kryllar av nissar som säger sig veta bäst, men den ene nissen/nissan/nisshen säger emot den andre.

Internet och informationstillgången ställer krav på att den som söker information också är dels källkritisk dels förmår logiskt och allmänt kritiskt tänkande själv. Det är aldrig fel att söka flera källor till samma frågeställning.

Inte ens om man anlitar en hantverkare som man tror är ett proffs, så får man någon som helst garanti på att jobbet utförs korrekt. Dessutom, frågade man "proffsen" om vad man skulle ha för byggnadsmaterial på 80-talet så vurmade många om tryckimpregnerat till allt. Det är därför jag sitter med ett byggkaos deluxe nu och försöker få väck tryckimpregnerad fasadpanel mm som fäller sjukt elak lukt.

Så summa summarum är att gärna samla inspiration o tips från olika håll, sedan bilda sig en egen uppfattning om vad som känns klokt oavsett källa :)
 
Och vad vill du ha sagt därmed, Shadowfire?

Någon slags kålsuparteori att alla är lika dåliga, så då är det ok att Aschberg spelar Allan i publika media?

Tänk, jag tycker precis tvärt om!
FixarTV/Bauhaus/Aschberg försöker framställa sig som så mycket bättre än alla "självutnämnda experter på forum".
Det har väl visats ganska bra här att de har helt fel.

Så jag litar 1000 ggr mer på vad jag läser på ett forum, där innehållet ständigt läses och korrigeras av kunniga personer, än på en reklamfilm för Bosch och Bauhaus, som dessutom är orkestrerad av en gammal ärkekommunist.
 
Verkar som jag dragit igång något stort..=/ Men hur som helst så har de försökt lura mig med en inkompetent skådespelare som leker hantverkare.

Det är en hel del fel i filmerna de släppt på fixartv som andra också upptäckt. En snickarkompis tittade vidare på filmerna och skakade bara på huvudet när han såg honom dra plugg i badrummet. Det är våtrumsgips bakom väggarna, men han envisas med plugg, från Bauhause, de orange som är avsedd för BETONG! Universialplugg är vad som gäller för mjukare material.

Han drar ihop kökstommarna med vanlig trässkruv, när det finns speciella skruvar, även på Bauhause, som är avsedda för de färdigborrade hålen i stommarna. Även där brist på kompetens och erfarenhet enligt min vän.

Den där Fixarfrasse verkar emellanåt bli ersätt av någon annan "expert" som tex. i detta avsnitt gällande skruvdragare:
https://www.youtube.com/watch?v=-o2d01Dot54

I slutet av programmet säger hon något som stör mina öron eftersom jag ändå är ingenjör: "en Newtonmeter är ett kilo på en meters dragkraft".

Redan i småskolan fick jag lära mig att ett kilos tyngdkraft motsvarar ca: 9,8N. Så med den starkaste skruvdragaren i filmen skulle en vanlig människa snurra runt med. Tänk er 48kilo på en meters hävarm och håll i den skruvdragaren...:)

Fixartv grejar det mesta som kan bli galet är min slutsats. Att Bauhause kan godkänna sådan smörja är för mig outgrundligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.