Här går vi och gnäller för att huset är för litet, att det drar vid fönstren eller att det är fuktigt i källaren. Men det gäller att ha perspektiv på tillvaron.
Tänk på hur 24-årige Dai Haifei i Peking har det. Han får bo i ett pyttelitet mobilt ägg som han har byggt åt sig själv. När han parkerar det på trottoaren blir han bortkörd av myndigheterna, så nu vet han inte var han ska bo med sitt ägg.

Du kan läsa blogginlägget här: Ägg som ger perspektiv på tillvaron
 
Man undrar hur han löser vatten och avloppsfrågan...
 
Vad tror du han har i "vattenpistolen" som han sprutar på mossan med :cool:
 
Jag ser varken toalett eller kök på bilden. Det är mycket möjligt att han fixar det på annat sätt. Bor man i en storstad kan man ju lika gärna gå ut och äta och samtidigt passa på att gå på toaletten. :)
 
Jag tycker att det lyser igenom att ägget är placerat på trottoaren alldeles utanför porten till arkitektbyrån, där han är anställd.
Så det kanske inte är så stort problem.


Har själv bott i "rivningslägenhet" i Landala, Göteborg.
Kallt vatten inne, och torrdass på gården, vilket jag aldrig besökte.

Studentkåren på 500 meters avstånd fick ställa upp för hygien och "nummer två", köksvasken tog hand om "nummer ett".
Morsan fick ta hand om tvätten.
Det funkar bra en kortare period, men i längden ledsnar man ju.

Äggkonceptet påminner om vår alldeles egna minimalist, Sven Lundin, numera Yrvind, som bygger allt mindre båtar och nu planerar en världsomsegling med en tremetersbåt. Han kommer inte att kunna lämna tvätten till morsan!

Oj vad vi har det bra i våra svensson-hus (y)
 
Förresten är "bokhyllan" bestående av pinnar som sticker ut från väggen genialisk!

Något för IKEA :)
 
Snacka om att det går snabbt att städa! Det blir nog väldigt läckert när gräset växt upp men lite bökigt att klippa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.