2012 gick fritidshuspriserna ner 2 procent i genomsnitt över landet. Det borde innebära köpläge på fritidshus och särskilt är det köpläge under kvartal 1. Om jag läser den här tabellen rätt så har priserna på fritidshus gått ner under första kvartalet varje år sedan 2008. Varför skulle de inte göra det 2013 också då? Skynda att fynda innan kvartal ett är till ända ...

Du kan läsa blogginlägget här: Köpläge på fritidshus - fem fina förslag
 
G
Kontantinsatsen ställer till stora problem både för köpare och säljare.
 
gäst skrev:
Kontantinsatsen ställer till stora problem både för köpare och säljare.

Ja visst är det galet. Ska man köpa sitt andra boende, (vi pratar fritidshus nu) så måste man själv ha en liten slant att pytsa in som säkerhet. Jag tycker det är bedrövligt att inte staten subventionerar.
Det måste väl ses som en mänsklig rättighet att äga ett extra hus för att kunna koppla av?
 
G
Ja att köpa ett hus man inte har pengar till är ju verkligen en mänsklig rättighet...herregud!
 
Vad är det man jämför?
Huser i norrtälje för 1,3 miljoner är ett arende, blir lite fel att ha det med i jämförelsen mo de andra som är friköpt.
 
Köpläge för vem? Alla valda husen ligger över en miljon i pris.. på hemnet finns i skrivande stund ca 200 fritidshus under 200.000kr i pris. Tror det är betydligt fler som kan köpa ett sådant fritidshus än hus över en miljon i pris.
 
tompaah7503 skrev:
Köpläge för vem? Alla valda husen ligger över en miljon i pris.. på hemnet finns i skrivande stund ca 200 fritidshus under 200.000kr i pris. Tror det är betydligt fler som kan köpa ett sådant fritidshus än hus över en miljon i pris.
"Jag letade därför upp fem fritidshus till årets medelpris"
står det ju :)
200 000 kan man som sagt hitta hus för, men inte "medelhus" :)
 
Mitt hus är mitt fritidshus. Det verkar kräva all min fritid .. =P
 
Nog skulle jag sälja för 1'000'000kr...... Nej, inte var väl det där medelpriser?


/Christian
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.