I helgen firade min svärmor sin födelsedag på Kosta Boda Art Hotel, där glaskostnärerna har fått sätta sin prägel på rummen. I de här rummen upptäckte jag hur snyggt det är med kulörta innertak. Det är inte så ofta man ser det, men jag börjar ana en trend. Det kändes väldigt bra att vistas i de här rummen, inte konstigt alls, utan mer ombonat än om taket är vitt. Hoppas att jag får tillfälle och vågar måla taket kulört någon gång.

Du kan läsa blogginlägget här: Ursnyggt med kulört innertak
 
Ja, färg i taket var jättesnyggt och störde inte allts. Fick inte heller känslan att rummen blev mindre av det. Jag tycker särskilt mycket om detaljen att de hade målat ner en cm kant på väggen.
 
G
Det ska jag pröva nästa gång.
 
hade ljusblått tak en gång i tiden (nästan som en himmel). Målade också dit små fåglar som svävade på "himlen".
 
Den gång man flyttar, om det är en hyreslägenhet,
kan det bli rätt dyrt att återställa till kommunalgrått.
 
Jag har haft funderingar en tid kring att måla en himmel i taket i barnens rum. Dvs himmelsblått och så lite moln, men hur målar man så det ser ut som moln?
 
Googla på images "clouds in ceiling" så får du upp massor med bilder av tak med målad himmel. Lycka till!
 
H
Himmelsblått är vackert - Malmö FF
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.