Thomas Sandell ritar ju så fantastiskt fina hus, men en sak är klar. Han har inte anlag för svindel.

Du kan läsa blogginlägget här: Så fint hus, så läskig entré
 
Marlen,
tio trappsteg hit eller dit.
Ett trappsteg kan vara för mycket.

Hur har de fått bygglov?

Finns det inte något som kallas tillgänglighetskrav?
Dvs att man skall kunna nå kök, sovrum och toalett även om man sitter i rullstol.

Men det kanske finns helikopterlandningsplatser på alla plan.
 
Om man orkar titta på planerna innan man kommenterar, så ser man att huset har mer än en ingång, och att det går utmärkt att komma in på markplan utan att gå i en enda trappa. Där finns även kök, dusch(ar), tvättstuga och flera sovrum.

Sen är det klart att om man vill bygga ett stort hus på en brant tomt där det inte går att passa in ett kataloghus så får man ju ta till ovanliga lösningar. En del kanske tycker dessa är krångliga och andra tycker det blir ett fantastiskt resultat. Tur att man inte måste lägga 19 miljoner på det om man inte vill.
 
Tack för att du kollade ritningarna åt mig, arkTecko,
och fint av dig att meddela det så vänligt.

För att utveckla min tankegång:
Den rörelsehindrade personen skall alltså köra in bilen i garaget i bottenvåningen,
och ringa på färdtjänst för att få åka upp till entréplanet där köket ligger.
Intressant liv!

Nej, jag blir inte klok på den här kåken. Definitivt något för en trappfetischist.
 
Den rörelsehindrade miljonären kanske har råd att installera en hiss om hon/han ska upp till jacuzzin på takterrassen? :D Har man ett hus i den prisklassen tror jag inte att man är så beroende av färdtjänst för ett intressant liv. Det finns där mest för oss mindle lyckligt lottade.

Tillgänglighetskrav finns som jag förstår det huvudsakligen för tillfälliga olyckor/skador, och vid en sådan tror jag att till och med en miljonär klarar sig med det lilla köket!
 
Du har fel.

Tillgänglighetskravet är för att kommunen inte skall tvingas betala ut stora pengar i bidrag för bostadsanpassning vid funktionshinder (t.ex hissar).

Men det låter som om du har ett horn i sidan till oss miljonärer :rolleyes:
 
Huset ser ju ut som om man stält manskapsbaracker på och bredvid varandra, fy tusan vad fult!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.