Byggnewbie tillhör nog de som skulle trivas på det nya forumet, som kanske skulle heta "Forum för lättkränkta". Börja svamla om "moral och heder"....jeez. En illustration av vad jag syftade på.
 
Jehu skrev:
Byggnewbie tillhör nog de som skulle trivas på det nya forumet, som kanske skulle heta "Forum för lättkränkta". Börja svamla om "moral och heder"....jeez. En illustration av vad jag syftade på.
Ja, vissa vet ju inte vad moral och heder är längre, därför måste man påpeka det hela tiden. Kapitalismen har inga gränser, därför måste vi som folk under kapitalismen använda våra moraliska kompasser och visa företagen att vi inte tolererar vad som helst.
 
Jag tycker forumet är fantastiskt. Men ingen skall ha rätt att uttrycka "hat". Man kan självfallet framföra frågor, kritik, att man inte håller med mm mm. Rätten att utrycka sig är viktig. Dock tycker jag moderatorerna gör ett fantastiskt jobb och bör ta bort hat inlägg. Men, jag har på mina år här inte sett så mycket av det.
 
Hat inlägg altså.
 
Suck. Jag tillämpar bara sunt förnuft. Jag vill att forumet ska vara som mitt vardagsrum. Vi är trevliga mot varandra och visar varandra respekt. Vi diskuterar inte politik, vi diskuterar bygga och renovera.

Jag tycker inte att jag har någon skyldighet att driva Byggahus som de stora mediabolagen. Byggahus är ett nytt media, vi gör väl vad vi vill. Gillar man det inte kan man gå någon annanstans.
 
Typ till ett forum för gamla övervintrade kpml(r):are
 
Marlen Eskilsson skrev:
Suck. Jag tillämpar bara sunt förnuft. Jag vill att forumet ska vara som mitt vardagsrum. Vi är trevliga mot varandra och visar varandra respekt. Vi diskuterar inte politik, vi diskuterar bygga och renovera.

Jag tycker inte att jag har någon skyldighet att driva Byggahus som de stora mediabolagen. Byggahus är ett nytt media, vi gör väl vad vi vill. Gillar man det inte kan man gå någon annanstans.
Har du tusentals okända människor, med vitt skilda bakgrunder från hela Sverige i ditt vardagsrum?

Om du enbart vill ha snälla diskussioner som handlar om bygg så bör du kanske inte skriva en artikel om näthat och borttagen anonymitet på forumet. Du söker konfrontation men vill inte ha debatt.

Ni gör inte vad ni vill, ni måste fortfarande hålla er inom lagarna. Sen är den moraliska aspekten bra se över när man har en verksamhet.

Och nej, jag gillar inte ditt sätt och kommer därför gå över till ett bättre forum. Hej svejs.
 
B
Denna sidas forum besöks mest av den lilla, extremt politiskt korrekta, klick av människor som aldrig tillåter en avvikande åsikt. Några tokiga hantverkare också som med dårars envishet försvarar en rutten bransch.
Sidans forum är ett skämt där moderatorerna förstör all form av konstruktiv debatt. Men tyvärr hejdas utvecklingen av Marlene som inte förstår bristerna. Kritiken klassas som näthat och en naivitet som gränsar till dårskap gör att det inte kommer att bli någon förändring. Ja, man kan söka sig till andra sidor men det är synd att en så pass etablerad sida som denna inte kan "växa upp" och vara den samlingsplats som den borde vara. Där man tillåter en levande debatt, en debatt som behövs i den sjuka bransch som byggbranschen faktiskt är.
 
120000 medlemmar är förstås en extremt PK liten klick. :rolleyes:
Näru Marlen, simma lugnt och var stolt över vad ni åstadkommit. Om man googlar på vadsomhelst som har med hus att göra, och mycket annat också förresten så hamnar man ofta på byggahus.
Om jag drev ett nätforum, vilket jag är glad att jag inte gör, skulle jag vara stenhård mot virrpannor och mobbare. Inte ödsla en rad på diskussion med dom.
Du bestämmer nivån. Tyvärr tror jag inte ett ögonpar hindrar de missanpassade. Kan få motsatt effekt.
 
B
Jo för det är ju 120000 aktiva på forumet...! NOT! Tänk till lite. Om du läser lite på forumet så ska du se att det är mest samma lilla klick som debatterar så politiskt korrekt att man inte tror att det är sant.
Sidan som helhet är bra men forumet är uselt och det är, bevisligen, många som tycker så.
 
Och många som tycker det är bra. Bevisligen.
Man kan inte göra alla nöjda; försöker man blir istället alla missnöjda.
Bättre vara tydlig och bestämd.
Jag är medlem sen 2005. Något mer än t ex Byggnewbies 5 dagar....antar att det är folk som blivit utsparkade från forumet som behöver prata av sig.
 
B
Menlöst forum där bara de mest envetna stannar kvar, övriga slutar eller blir portade. Därför är det inte ett levande forum utan bara de närmst sörjande hänger kvar.
Det behövs ett forum där folk får tycka till om en bransch som är sjuk.
 
B
Menlöst är inte helt rätt, vissa delar av forumet är bra där folk får tips och råd om ditt och datt. Men det skulle behövas en mycket mer tillåtande moderering. Släng ut alla "byggare" som sitter och försvarar sitt usla skrå istället!
 
Det behövs ett forum där folk får tycka till om en bransch som är sjuk.
Då får du hitta ett sådant forum. Eller starta ett. ;)
Delikat fråga när man ska tillåta uthängningar av t ex hantverkare på nätforum!
 
B
Du är medveten att du svarar lite väl tätt inpå mina inlägg va...? :D Undrar vem du är... Pinsamt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.