Sedan september 2008 har plattsättaren Jon Hedelin svarat på era frågor om att bygga badrum. Jag tackar Jon tusenfaldigt för alla bra svar om badrumsbygge han har gett Byggahus besökare under de nästan fyra år som gått fram tills idag. Nu har han nyligen blivit pappa och inte helt oväntat har han inte riktigt tid med oss längre ...

Du kan läsa blogginlägget här: Ny expert på badrum idag!
 
Hej Per,
Kul att du svarar på frågpr. Jag är husägare sedan ca tio år och har under denna tid renoverat flera badrum med bkr behöriga företag. Tyvärr har det i två av tre fall gått väldigt dåligt. Vi har till och med varit i tingsrätten o vunnit ett fel i fastighet i nytt badrum. Men till min fråga. Enligt mig och säkerligen fler som har erfarenhet av badrum som kund, så är inte bkr behöroghet på något sätt en garanti för att du inte drabbas av rena bedragare. Vad gör bkr för att bättra sitt eget varumärke? Vad rekommenderar du att man som kund gör, eftersom behörigheten som sådan i många fall inte räcker?
 
Per kommer att göra en utläggning om hur BKRs behörighet fungerar här senare i veckan, då under fråga expertern där det har kommit en fråga liknande din.

BKRs behörighet är att likställas med ett körkort - du har gått kurserna och blivit godkänd, men sedan hur du kör i verkligheten kanske inte alltid stämmer med det du lärde dig på kursen. Men det känns ändå säkrare att åka med en chaufför som har körkort än en som inte har det ...

För att hitta en riktigt bra plattsättare kan du alltså inte bara gå på att man är certifierad enligt BKR eller GVK, även om det är en del i det hela. Här har vi en artikel om hur du blir proffs på att anlita hantverkare: https://www.byggahus.se/ekonomi/bli-proffs-p-anlita-hantverkare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.