Ett par grannar som bor längre ner på gatan var inne hos oss i förra veckan och ville titta på vår tillbyggnad. De funderar på att bygga till sitt hus också och ville ha inspiration.
Ja, det finns många sätt att bygga till huset. Jag gnuggade geniknölarna och försökte kategorisera de olika typerna av tillbyggnader jag kan komma på. Hoppas att det ger lite idéer och inspiration!

Du kan läsa blogginlägget här: 6 sätt att göra en tillbyggnad
 
Att bygga källare glömde du
 
Är det inte lite osmidigt att bygga till en källare om det inte redan finns på huset?
 
G
Det avses nog att gräva ur en källare, dvs fördjupa en som gammal oisolerad källare som har lågt i tak. Verkar vara poppis i Stockholm. Varför man gör så vet jag inte, källare är ju inte så kul. Kanske har det att göra med bygglov och trång tomt?
 
Jag älskar källare! Jättesvalt och skönt att sova där på sommaren. Perfekt ställe att ha TV-rum för det är inte så många fönster som speglar sig i TVn och det är lite mörkare, vilket ger bättre känsla. Och så kan man höja stereon lite till utan att störa grannarna för det blir ganska väl ljudisolerat.
 
K
Håller med. Källare är toppen. En snickare hjälpte oss och det var fan enkelt och billigt. Renoveringen omfattade ett sovrum och ett badrum. Asskönt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.