Jaha, hur ska vi bygga till det här gamla huset huset i edwardiansk stil då? Jag vet, sa man på arkitektbyrån McBride Charles Ryan. Vi bygger ett moln på baksidan som inte syns från framsidan!
Så här ser det ut, en rolig tillbyggnad som sticker ut, i alla fall från baksidan. Jag tror det är jättemysigt att vara i den tillbyggnaden. Snygg är den också. Vad tycker du?

Du kan läsa blogginlägget här: Vågad tillbyggnad på gammalt hus
 
Ja det var häftigt!
 
P
Visst kanske det ser intressant ut men i kombination till omgivning, nej. Tycker synd om grannarna. Hade huset varit ett friliggande med gott avstånd till andra så ja.. Men nu?? Nää men jag gissar att det är i England det hela utspelar sig.. Där verkar man få bygglov till vad som helst
 
På vilket sätt skulle det vara synd om grannarna? Det borde inte vara några problem att få bygga friare även här i Sverige. Det är ju deprimerande att gå i områden där alla hus står på rad och ser exakt likadana ut.
 
Det är i Australien.
 
G
Nja, min uppfattning är snarare att det är väldigt svårt att få bygglov på många håll i sverige. Speciellt om man råkar bo i en "listed property". Inte min cup of tea, men däremot gillade jag poolen!
 
G
svar till gäst,

Att det kan se schyst ut med ett lite annorlunda hus i ett annat trist hus håller jag med om, men om bygglov skrevs ut till alla annorlunda byggen så skulle det inte se schyst ut längre!
Ros för bygglovs lagar!
Ris till onödigt trista och tråkiga byggnadsnämder!
 
G
inte hus, ska vara område
 
L
Mer av detta,
Väldigt roligt och oväntat.
Det tråkigaste som finns är dessa förotsgator med likadana hus. Vem annan än byggbolaget kan vilja ha det så.
undrar
Lennart Ljungblom
 
Fruktansvärt fult enligt min lilla uppfattning!
 
G
//Annelie
 
G
Inte så roligt för radhusgrannarna att titta in en hög betongkonstruktion istället för t.ex lummiga fruktträd, även om det är en fräck byggnad i sig.
 
G
Just denna gata med radhus i edwardiansk stil är då inte tråkig! Så jag måste nog tycka att den annars lite roliga byggnad är lite malplacerad just här.
/Lena Carlsson
 
G
Spännande! Ett tips till dig: Här finns många spännande artiklar och filmsnuttar om människor som också bygger sina drömmar av trä: www.nysagat.se
 
A
Det blir nog ganska svårsålt den dagen dom tröttnat och vill flytta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.